Dag 7 Naples/shoppen
Hallo Allemaal,
Bedankt voor alle reacties. Erg leuk dat jullie ons allemaal volgen. Groetjes
Gaap heerlijk geslapen vannacht, we werden pas om 08:15 uur wakker. Ontbeten bij het hotel en inpakken maar weer. Auto inladen, uitchecken en gaan met die banaan. Eerst even bij de bank pinnen, zodat we weer wat geld op zak hebben en op naar Marco Island.
Dachten wij dat de ritch people allemaal in Naples woonde NOT, die zitten op Marco Island. We wilde hier naar het strand gaan, maar dat lag een beetje verborgen. Eerst wat door de straatjes van het eiland gereden. Jemig wat een dikke huizen, de een nog mooier dan de ander. Jep we weten het zeker we gaan emigreren ;)
Uiteindelijk hadden we het strand gevonden bij Tigertail beach. Naar het strand gelopen, dachten we, niet veel te doen. Lekker rustig dus, maar een zee die zagen we niet. Handdoekje neerleggen en even het water in. Komen er ineens een groepje Duitsers aan, die het water oversteken in tussen het groen verdwijnen. Huh hier moet Kayke meer van weten. Tien minuten later is hij weer terug. Pak maar in wij gaan ook naar de overkant.
Wij met onze hele handel door het water. Het is niet diep hoor Karen we kunnen er zo door. Het ging prima verder, maar ik moest bijna zwemmen. Toch wel een beetje diep of ik ben gewoon echt te klein. We kwamen op een strandje met alleen maar schelpen en wederom een mooie zee. We zaten weer aan de golf van Mexico. Leuk weetje de buitentemperatuur is 91 graden fahrenheit en de watertemperatuur 85 graden fahrenheit. Weinig verkoeling dus. Kay heeft op de strand nog een mooie schelp gevonden, die we mee hebben genomen. Oke hij mag eigenlijk niet mee naar Nederland, maar we doen het lekker toch.
Na Marco Island zijn we nog even bij de Wal Mart geweest, waar we even naar het thuisfront hebben gebeld. Daarna de Wal Mart ingegaan en wat drinken en eten gekocht. Ook nog even een schermpje voor op het strand, want die paraplu die we eerder hebben gekocht is helemaal niks. Het is ook niet voor niets een papaplu. Ook maar meteen een koelbox gekocht want drinken koud houden in een Mustang die in de volle zon staat is not done. Voor ozze jong hebben we nog een leuk speeltje gekocht, daar zal hij wel blij mee zijn.
Zo nu op naar de Miromar Mall, waar we eerst even een broodje hebben gegeten bij de Subway. Daarna was het tijd om te shoppen en dat hebben we gedaan. Met 5 broeken voor Kay, 2 broeken voor Karen, 2 rokjes voor Karen, 2 blousjes voor Kay, 1 T-shirt voor Kay, 1 jas voor Kay, 1 jurkje voor Karen, 5 T-shirtjes voor Karen, Nike schoenen, slippers en nog wat andere dingetjes stonden we een paar uur later weer buiten. Het was inmiddels tegen achten, dus maar naar het hotel. We slapen de komende twee nachten in The Outrigger Resort. Ziet er goed uit, nog even snel wat eten hier en lekker douchen. Nog even TV kijken en dan ...... SEE YOU!!
Dag 6 Everglades
Ik schrik vandaag al vrij vroeg wakker. Niet zo'n probleem, want we hebben een lange dag voor de boeg. Opgestaan, aangekleed en alles weer in de koffers gedaan. Nog even vlug een hotel boeken voor vanavond en we kunnen weer. Kay laad de auto in en ik ga vast uitchecken. Even tanken, $ 30 voor 42 liter hahaha das goedkoop zeg ;)
Daar gaan we weer tuf tuf alle Keys over. Het is al warm, het wordt een lange rit en we hebbe nog niet gegeten. In Marathon ligt een IHop waar we willen ontbijten. Daar aangekomen ontbijt besteld, allebei gebakken eitjes met toast, pancakes en een kan koffie. Lekker, daar komen we de dag wel op vooruit.
We wilde graag de Tamiami Trail rijden, maar onze lieve Tommie heeft ons over de Interstate 75 laten gaan. Misschien hadden we dit ook even moeten aangeven bij Tommie beetje dom, maar ach zo komen we er ook. Op de Tamiami Trail kom je veel Alligators tegen en veel Airboat Rides. Jammer voor ons, dan maar eerst naar het hotel. We slapen vannacht in het Quality Inn, waar we naar vijf en een half uur aankwamen. Sodeju zeg zo gaar als een garnaal, tassen naar de kamer en de Tom checken waar de Tamiami Trail dan wel is en hop de auto weer in.
We MOETEN een airboat tour doen. Na nog een keer driekwartier komen we bij huisje waar ze airboattours doen. Naar binnen betalen en we konden zo vertrekken. Eerst nog even een alligatortje vasthouden (deze hete Robbie was 3 jaar ) en natuurlijk foto's maken. We hadden een privé ritje, dus we konden goed zoeken naar de gators. Buckle up, put your aerplugs in and let's go. We waren nog niet onderweg of we kwamen al een gator tegen. Het was een mannetje van 12 foot, dit is zo'n 3,70 meter, pretty big guy. Onze gids had popcorn bij zich om ze naar de boot te lokken, nou daar lusten ze wel pap van. Veel foto's gemaakt en gefilmd.
Weer een stukje verder kwamen we een vrouwtje tegen, deze worden niet groter dan 6 foot. Het leuke is dat de vrouwtjes bijna eieren gaan leggen en maken een nest met daar in de buurt een schuilplaats waar ze het nest in de gaten houden. Als er ook maar een indringer komt, dan zijn ze er als de kippen (alligators) bij. Ze kunnen een mannetje makkelijk aan als hij van de eieren wil snoepen.
Tijdens het broedseizoen wat bijna van start ging zie je normaal geen alligators, de vrouwtjes verstoppen zich en de mannetjes liggen 30 dagen op de bodem. Hadden wij even geluk, want we hebben er 8 gezien. En nog eens twee soorten zeldzame vogels die je normaal niet ziet en natuurlijk een mooie swampy omgeving. Nu weten wij ook waar Shrek en Fiona wonen ;). What more can I say, de foto's en filmpjes spreken wel voor zich.
Terug in het hotel wat op internet gezeten en TV gekeken. Om 07:45 zijn we aangereden naar Tommy Bahama's waar we wilde gaan eten. Een mooi restaurant, weliswaar van een keten, maar dat zou je niet zeggen. Er zijn er ook niet zoveel van in Amerika. We besloten om voor het 3 gangen menu te gaan voor $ 33. Kay en colaatje erbij en ik een cocktail met bailey's, banaan en cocos erg lekker. Het eten smaakte ook erg goed. We zaten er zo vol van dat we meteen terug zijn gegaan naar het hotel. Nog even verslagje maken, TV kijken en slapen maar weer. SEE YOU!!
Dag 5 Jetskitour
Het is vandaag dinsdag 25 mei en alweer onze laatste dag op Key West. Vanmorgen zijn we om 07:45 uur opgestaan, want tussen 08:00 en 08:30 uur kwamen ze van de roomservice het ontbijt brengen. Om 08:15 uur werd het ontbijt afgeleverd en hebben we dit bij de TV lekker opgegeten. Kay had twee gebakken eitjes en ik een omelet. Verder hadden we nog toast en koffie. Een lekker ontbijtje en makkelijk, je hoeft de deur niet uit. Kwam sowieso wel goed uit omdat we ons om 09:30 uur moesten melden voor de jetskitour.
Om 09:10 uur zaten we in de auto op weg naar het Reach Resort. Daar moesten we bij elkaar komen en zouden we om 10:00 uur vertrekken met de jetski's. Uiteindelijk is dit iets later geworden en na natuurlijk weer de nodige handtekeningen zijn we vertrokken. Kay en ik hadden samen een jetski en zouden onderweg wisselen van bestuurder. Samen met een gids en nog een hele groep andere mensen zijn we een tour om Key West gaan doen. Erg leuk om te doen en vooral lekker verfrissend zo in de zee. We zijn in de Atlantische Oceaan vertrokken aan de zuidkant van het eiland. Aangekomen aan de westkant hadden we even een stop en vertelde de gids het e.e.a. over de eilandjes om ons heen. We kwamen bij een eiland waar de huizen erg duur waren, namelijk tussen de 10 en 12 miljoen voor het goedkoopste huis. Je kunt wel raden hoe duur de grotere huizen zijn.
Weer verder en op naar de Golf van Mexico, daar mochten we 25 minuten crossen en zwemmen of what the hell you guys wanna do. Just keep a 100 yards between you, was wat we telkens te horen kregen. Allrighty than en weg was Kay. Gelukkig hield ik me goed vast anders had ik in het water gelegen. Flink scheuren en achtjes draaien dat is Kay z'n ding. Daarna heb ik even gecrossed erg lachen en cool om te doen, en dat met 40 mijl per uur.
We werden bij elkaar geroepen en moesten weer verder. Net voor vertrek zag Kay een haai zwemmen, maar die was te snel weer weg om hem te bekijken. Weer richting de zuidkant van het eiland gegaan naar de Atlantische Oceaan. Even by the way het verschil tussen the Atlantic en the Gulf of Mexico is niet het zout gehalte of zo, maar de ruigheid van het water. The Gulf is heel rustig bijna een spiegel waar je overheen gaat. The Atlantic is veel ruiger en dikkere golven, daar gaat je bibsje wel pijn van doen haha. Trouwens onderweg nog een dode vis tegen gekomen. Een hele grote met stekels en nog een haai gezien.
Na het jetskiën nog wat gaan drinken bij Louise Backyard lekker zitten aan de zee met een biertje en een colaatje, want ik moest nog rijden. Samen baby ribs met koolsalade en frietjes gegeten, erg goed. Wat we ook nog even mee wilde pikken was het Zackery State Park een strand met twee rotsen in het water waar je prachtig kon snorkelen. Even wat rond gehangen en terug gereden naar het hotel waar we nog even hebben gezwommen.
Het is inmiddels drie uur hier en we zitten op de kamer en what just happend.... De stroom is uitgevallen, dus ik dacht ga maar vast wat aan het verslag doen. Kay is even aan het slapen en ik ga maar even een puzzeltje maken. Om 18:00 uur even in de douche, Kay wakker gemaakt dat die ook kon douchen en op naar Mallory Square. Er was geen plek meer in de shuttle van het hotel,dus hebben we met twee andere mensen een taxi gedeeld.
Op Mallory Square weer gekeken bij de verschillende act die werden opgevoerd en natuurlijk foto's gemaakt van de zonsondergang. Daar moet wel iets moois bij zitten om op doek te printen. Vandaag bij een buffet restaurantje een pizza gegeten. Daarna nog wat Coronatjes bij Sloppy Joe's waar een leuke band speelde. Geweldig was het weer, in Key West is het elke dag opnieuw vakantie en elke dag een feest. Dadelijk nog even kijken voor een hotel en dan ook maar een slapen. Het is hier al tegen half 12 en morgen hebben we een lange rit voor de boeg en natuurlijk de Everglades. SEE YOU!!
Dag 4 Key West
Trrrrrrrrrinnnnggggg de wekker huh hoe kan dat nu. Een of andere vorige bewoner van onze kamer dacht grappig te zijn om de wekker op vier uur te zetten. Not funny dus... daarna nog in slaap gevallen tot 07:00 uur. Nog wat TV gekeken en een koffietje gemaakt, want we konden pas na 08:00 uur uitchecken.
Om 08:30 uur uitgecheckt en op weg naar Key West. Onderweg gestopt bij de Publix om wat eten en drinken te halen. Die donuts waren echt overheerlijk, Kay een met kokos en een met hageltjes en ik een met hageltjes en een koffiebroodje. Op naar het Turtle Hospital, daar aangekomen was de tour van 10:00 uur al vol en konden we om 13:00 uur pas weer mee. Jammer, daar konden we niet op wachten. Toen maar besloten om naar het Bahia Honda State Park te gaan in Big Pine Key. Een paar prachtige strandjes met helder blauw water. Erg mooi, Kay heeft even gezwommen, ik ben nog maar even in de schaduw gebleven. Nog erg last van het verbrande huidje.
Rond een uur of een zijn we gearriveerd bij het Sheraton Hotel in Key West. Wat een prachtige kamer weer, dat kunnen ze hier wel in the states. Grote badkamer met een douche waar je een heel gezin in kunt wassen. Zitkamertje met keuken, bank en TV en twee grote schuifdeuren naar de slaapkamer met kingsize bed. Ik heb Kay de afgelopen nachten niet opgemerkt in bed zo groot zijn ze.
Op de kamer een kopje koffie gedronken (zelf gezet, dat kan hier overal) en daarna naar de receptie gelopen om voor morgen ontbijt op bed te regelen. Maar meteen de shuttlebus naar downtown geregeld en voor morgen een jetskitour om het eiland Key West. Zo gezegd zo gedaan en om 03:30 uur met het busje naar downtown. We werden er op Greenstreet uitgezet. Deze straat moesten we aflopen en dan kwamen we op de bekend Duvalstreet.
Daar aangekomen meteen bij Sloppy Joe's wat gegeten en gedronken. Echt een hele leuke bar met veel prullaria aan de muren en een ventje die op de piano aan het pingelen was. Na een paar Coke's en Beers verder gegaan Duvalstreet op. Meteen al goed ingeslagen met allerlei grappig bordjes voor thuis onder het afdak. Bij Sloppy Joe's een tinnenbord gekocht met Sloppy Joe's erop en in een ander winkeltje een doodshoofd met de tekst Time flies when you're having Rum en Paradise sweet Paradise.
We zijn Duvalstreet compleet afgelopen naar het Southern Most Point, daar wat foto's gemaakt en weer terug richting Mallory Square. Onderweg nog wat gedronken bij Willie T's een cafe compleet beplakt met dollarbiljetten. Op Mallory Square was het aardig druk, wat gekeken naar de artiesten en natuurlijk de prachtige zonsondergang. Het was mooi, maar van korte duur, het lijkt net alsof iemand aan het touwtje trekt en weg is de zon.
Deze avond hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe en daarna meteen het shuttlebusje terug naar het hotel. We waren allebei er g moe. Nog snel even douchen, verslagje typen en dan naar bed, morgen weer veeeeeeel te doen. SEE YOU!!!
























