Kay & Karen reizen door Amerika

Foto's Dag 3

Dag 3 John Pennekamp

Vanmorgen was Kay al om 05:30 uur wakker en ik om 06:30 uur. Nog wat liggen draaien, maar niet meer kunnen slapen. Dan maar even onder de douche en nog een verslag op internet zetten. De verbinding was gisteravond erg traag. Na de douche alles weer ingepakt en gaan ontbijten. Om 09:00 uur zaten de koffers weer in de auto en hadden we uit gecheckt. Op naar Key Largo een ritje van een uur en twintig minuten.

Onderweg alvast kunnen genieten van de mooie omgeving, wouw wat een groen en wat een zee fantastisch. Aangekomen in Key Largo zijn we naar John Pennekamp gegaan om te gaan snorkelen. Auto geparkeerd in de schaduw want het was alweer behoorlijk warm. Tickets geboekt, snorkel gekocht en de nodige handtekeningen gezet, zodat ze ook nergens aansprakelijk voor zijn.

Om 12:00 ging onze boot, die ons naar het rif bracht waar we konden snorkelen. Boottochtje is goed gegaan gelukkig niet misselijk geworden. Aangekomen bij het rif nog even een korte uitleg gekregen over hoe te snorkelen en hop het water in. Op de boot vond ik (Karen) het best eng, omdat ik niet zo graag in de zee zwem, maar ik kon me natuurlijk niet laten kennen. Het water in bewapend met duikbril en flippers de snorkel in de mond en gaan met die banaan.

Binnen 2 minuten was ik (Karen) gewend aan de snorkel. In het begin nog zwaar ademend, maar toen ik het eenmaal doorhad ging het gesmeerd. We hebben prachtige vissen en koraal gezien. Kay heeft het vastgelegd op foto, want hij had een onderwatercamera gekocht. Na een tijdje had Kay een kreeft ontdekt, zo groot dat je er een heel leger van kon voeden.

We hebben best lang in het water gezeten en waren als een van de laatste weer terug op de boot. Zwemvest ingeleverd en even bijkomen. Vreemd ineens waren we allebei misselijk toen we op de boot kwamen en ook gedurende de terug rit. Weer aan land gekomen ging het wat beter. Nog even afgedoucht en richting auto gegaan.

Aangezien we nog een hotel moesten hebben voor de nacht zijn we maar eens in de diverse folders gaan snuffelen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij het Lime Tree Bay Resort in Long Key. Onderweg nog wat gegeten, want we waren dus niet misselijk van de boot, maar van de honger. Het hotel had bij aankomst nog een kamer voor ons, wel wat duur, maar we hadden geen zin om nog verder te zoeken. Volgende keer eerst maar internet checken, als dat bij de hand is.

Kamer ziet er weer erg mooi uit en het is er lekker koel. Gelukkig want het was hothothot vandaag een dikke 35 graden. Dat konden we goed merken, want tijdens het snorkelen zijn we allebei goed krokant gebakken auwauw. Na een verfrissende douche nog even TV gekeken en een dikke bult opgelopen. Wie zou dat zijn ja juist Karentje. Ik wou op heb bed klimmen, inderdaad klimmen want het is zo hoog dat je een ladder nodig hebt om er op te komen. Helaas ben ik niet op het bed gekomen, maar met mijn scheenbeen tegen heb bed geknald. Maar ach blauw is in hier, dus don't worry.

We zijn net (10:00 uur) terug van het eten bij Outback steakhouse. Goed gegeten, Kay is weer trots op zichzelf met zijn 12 OZ sirloin steak. Gaan nu slapen zijn moe. SEE YOU!!

Foto's Dag 2

Dag 2 Duck Tours

Na een onrustig nachtje waren we helaas al om 04:08 wakker, dat is wel erg vroeg. Nog maar even blijven liggen dan. Uiteindelijk allebei nog in slaap gevallen tot half 8, dat is het betere werk. Even goed de slaap uit de ogen wrijven en de douche in. Daarna maar eens gaan kijken wat het ontbijt in het hotel inhoud. Zoals ons al bekend, was het niet heel er g bijzonder, maar ach je moet toch wat eten. De vruchtensapjes waren in ieder geval lekker.

Om 09:30 uur waren we onderweg richting de Cocowalk in Coconut Grove waar ons hotel zit. De zon scheen al flink en de temperatuur zat al tegen de 30 graden aan. Het was erg rustig op straat, niet gek want de winkel gaan hier blijkbaar pas om 10:00 uur open. Dan maar even een wandelingetje naar de haven. Hier en daar wat foto's knippen.

Omdat het zo warm is hier, is het goed, veel te drinken en na 1 dag kunnen we al zeggen het is niet alleen goed je komt er ook NIET onderuit. Op naar wat verkoeling. Dit hebben we gevonden bij Starbucks... Kay een smoothie en Karen een watertje heerlijk fris en even bijkomen. We zaten aan de straat dus uitzicht op alles wat er voorbij komt. Je lacht je soms kapot.
Tegenover de Starbucks zat een GAP winkel even een kijkje genomen en met een volle tas naar buiten ggnnn. Kay een broek en Karen slippers en een tas.

Terug naar het hotel gegaan en de auto gepakt om naar South Beach te gaan. Na een kort ritje kwamen we bij Miami Beach uit en zie je de skyline van Miami liggen. Erg mooi. Er lagen ook nog twee cruise schepen aangemeerd. Deze zijn echt inmens groot!! Uiteindelijk aangekomen moesten we een parkeerplaats zoeken. Dat was nog niet makkelijk, maar ik (Karen) zag ineens een of ander afthans straatje en wat vonden we daar... juist een meneertje met een parkeerplaatsje. Hier $15 betaald voor een aantal uren parkeren.

We hadden besloten om Miami Beach te verkennen met een boot/bus tour. Op naar Duck Tours om kaartjes te kopen voor een Duck Tour. Hier ga je met een auto die zowel bus als boot is door Miami toeren. Een soort van stadstour maar dan anders. Na een korte kennismaking met de hostess DeDe Duckdwarf zijn we naar de haven gereden waar we onder luid gekwek de bus te water hebben gelaten en er een boot van hebben gemaakt. De hostess was echt een Amerikaanse en deed alles heel erg overdreven. Was erg vermakelijk.

We zijn langs verschillende huizen gevaren waar de ritch en famous woont. Er zaten erg mooie en grote huizen bij. We hebben o.a. het huis van P. Diddy, Andre Agassi, Steffie Graff en Demi Moor gezien. Ook zagen we het huis waar diverse afleveringen van Miami Vice zijn opgenomen. Het duurste huis, zeg maar landgoed, dat er staat is $ 50.000.000 en wordt bewoond door Phillip Frost.

Na de boottocht langs de verschillende eilandjes met dure cribs zijn we weer aan land gegaan. Via Jungle Island zijn we naar het Art Deco District gereden met de mooie gekleurde gebouwen. De brug waarover we terug reden is een scene van bad boys 2 opgenomen die 20 miljoen dollar heeft gekost.

En last but not least Ocean Drive. Dikke auto's en veel hotels waar films zijn opgenomen. Zo zijn we langs een hotel gekomen waar een scene uit There's something about Mary is opgenomen. Ook zijn we langs het huis gekomen waar Gianni Versace woonde en vermoord is.

Nog wat winkeltjes gekeken en een ijsje gegeten en weer terug naar het hotel. Hier hebben we nog wat gezwommen en geluierd. 's Avonds zijn we gaan eten bij TGI Fridays, erg lekker. Kay een biefstuk, spareribs en friet en Karen een gegrild kippetje, scampi's en friet.
Nu zitten we op de hotel kamer nog wat TV kijken, morgen is het vroeg dag, want dan gaan we richting Key Largo.

SEE YOU!!!

Foto's Dag 1

Are we there yet?

Yes we are...... in the US of A. Na een vlotte rit naar Brussel Airport, de snelle incheck en de inwendige mens zijn we naar de gate gegaan. We konden vrijwel meteen boarden en hebben plaatsgenomen in het vliegtuig op stoel 39A en 39B. Meteen viel een ding op, geen schermpjes voor in onze stoelen. Ach dat mag de pret niet drukken, dan maar op het gezamenlijke scherm kijken. Mwwaahhh dat ging niet zo best aangezien het beeld het donker inzag

Wink
, dan maar wat lezen en puzzelen. Slapen, ging redelijk, eten en drinken kwam in overvloed. Way to go Delta. Eerst kip of pasta en laterna ook nog een pizzatje.

Om 14:00 uur lokale tijd kwamen we aan, eerder dan gepland, dus dat was mooi. Snel naar de immigrations toe, lange rij niet normaal, maar die Amerikanen weten dit wel op te lossen. Please follow me en op naar een andere rij bij immigrations. Daar waren we zo aan de beurt. Wat vraagjes beantwoorden, vingerafdrukken en op de foto. Ik (Karen) vroeg of ik mocht lachen op de foto, dit was geen probleem we waren immers op vakantie ggnnn. Was een toffe gast. Daarna de koffers van de band halen om ze vervolgens weer ergens anders in te leveren. En op naar de volgende controle, dit ging ook heel goed.

Nog even een sanitaire stop en onze eerste STARBUCKS koffie jammieKay had een Caramel Machiatto enik een Mokka Macchiatto allebei erg lekker.

We gingen verder naar de gate.Daar aangekomen hadden we vertraging omdat het met bakken uit de hemel kwam en dan wordt de luchthaven tijdelijk gesloten. Uiteindelijk zijn we om 17:15 uur de lucht in gegaan. De rit naar Miami was zo voorbij de piloot had extra gas gegeven dus om 06:45 uur kwamen we aan. Koffertjes ophalen en direct met het busje van Hertz onze auto ophalen. De rij hier was niet zo lang en we werden uitstekend geholpen door een spaanse mevrouw die ons niets probeerde aan te smeren van extra verzekeringen enzovoorts.

Wow wat een te gekke auto zeg, Kay helemaal in de zevende hemel met zijn Ford Mustang (foto's volgen) Even TomTom instellen en op naar het hotel waar we om 20:30 uur op de kamer stonden. Mooie kamer met een kingsize bed J en draadloos internet

Laughing

( update Kay: wagens hier zijn allemaal dik met dikke motoren. De ford mustang ook heb hem nog niet op de staart getrapt maar het geluid klinkt erg goed bij een beetje gas geven. Verder ziet Miami er heel carribisch uit. Overal palmbomen. )

Nog even naar de Coco walk gelopen (ons hotel ligt in Coconut Grove) en een hamburger bij Johnny Rockets gegeten, jaja het eerste vet is naar binnen gewerkt. En vet was het.... we hebben een single rocket gegeten en wat onion rings.
Het is hier inmiddels 22:17 uur hier, dus we zijn al 24 uur wakker, tijd om te slapen dus. Het is nog erg benauwd en een kleine 25 graden.

Welterusten en SEE YOU!!!

On the road

Gisteren een heerlijk dagje gehad, wat een zon. Een vakantie kan niet beter starten toch!
's Avonds hebben we nog gezellig wat gedronken met z'n alle en hebben we ozze jong achter gelaten voor de komende vier weken. We gaan hem missen, maar hij is in zeer goede handen, dus dat komt helemaal goed.

Om half 12 lagen we in bed, wat onrustig, maar toch wat geslapen. Om half 5 ging de wekker, pfff veel te vroeg wat mij (Karen) betreft. Gelukkig is het voor een zeer goed doel, dus snel opstaan en aankleden. Nog even een bakje koffie en stipt op tijd (05:15 uur) stond Tim voor de deur. Om 05:25 uur waren we onderweg, mooi op tijd. Onderweg hebben zich weinig problemen voorgedaan, dus om 07:15 uur stonden we al in de parkeergarage. Nog even koffie gedronken met Tim en toen afscheidt genomen en naar de incheckbalie.

Ja helaas konden we gisteren niet online inchecken, dus we moesten in de rij staan. Is allemaal vrij snel gegaan, die Belgen hebben het goed onder controle. Koffers op de band en op naar de paspoort controle. Dit gaat ook heeeeeeeel snel, fijn om burger van de EU te zijn die hebben namelijk een eigen rij die niemand op blijkt te vallen. Maar Kay had het wel gezien, dus zo klaar.

Het is nu 09:35 uur, dus tijd om de inwendige mens even te vullen.....

SEE YOU!!!

Nog 8 dagen tot vetrek

Hallo Allemaal,

nog 8 dagen en dan zitten we in the US of A!! als het goed is in ieder geval. Deze aswolk kan nog roet in het eten gaan gooien:

er worden nog steeds vluchten omgegooid en gecanceld door deze wolk. hopen dat we de 21ste er geen last van hebben.

We hebben inmiddels een Hotel in Key West geboekt via priceline. We hebben hier het sheraton hotel voor gekregen. Dit is een 3 sterren hotel enligt direct aan smathers beach. Dit is een erg mooi strand:

Zij hebben ook een schuttle die elk uur naar de stad rijdt wat erg handig is. En internet zodat we deze blog kunnen bijwerken.

Waar we ook nog steeds op letten is de olievlek in de golf van mexico. ze krijgen het gat maar niet gedicht. Florida zet inmiddels veel hulpmiddelen in om de vlek op afstand te houden. Dus dat komt wel goed.

Tot de volgende update