Kay & Karen reizen door Amerika

Foto's Dag 11

Dag 11 Villa Orlando

Om 08:00 uur ging vanmorgen de wekker, die hadden we voor de zekerheid maar even gezet, zodat we niet door het ontbijt heen zouden slapen. Na het ontbijt weer alles in de koffers gedaan en op naar Orlando. Het was nog steeds redelijk druk op de weg, want het was vandaag Memorial Day en dan heeft iedereen vrij. Na een ritje van anderhalf uur kwamen we aan bij het Windsor Palms Resort. We moesten ons melden bij de security en konden daarna door rijden.

Aangekomen bij de villa moesten we de sleutel uit de keybox halen. Iedereen laat hier zijn sleutel achter als ze weg gaan. De keybox maak je met een code open, zo kun je nooit je sleutels kwijt raken. Natuurlijk eerst even de villa verkent. Het zag er exact zo uit als op de website. Zelfs de tafels waren op de zelfde manier gedekt haha. Alles zag er tip top uit op een levende en twee doden kakkerlakken na. De levende hebben we buiten gezet de doden in de prullenbak gedumpt. Daarna geen beestjes meer gelukkig. De muren zijn hier behandelt, zodat de beestjes weg blijven of na korte tijd dood gaan.

Nadat we de auto hadden uitgeladen en alles een beetje ingeruimd hadden, zijn we naar de Walmart gegaan om boodschappen te doen. Van alles gekocht, zoals koffie, brood en beleg voor het ontbijt, drinken, chips, koekjes en natuurlijk iets te eten voor 's avonds. Weer terug in de villa hebben we even gezwommen. Water was nog best koud, maar als je er eenmaal inzit gaat het wel. Even douchen en toen zijn we aan het eten begonnen. Kay had een grote bief gekocht waar we zelf lapjes van hebben gesneden. Daarbij hadden we champignons, paprika en ui. Het was erg lekker en leuk om zelf weer eens te koken.

's Avonds zijn we wederom naar de Mall gegaan, waar we weer veel te veel gekocht hebben. Zelfs ik die normaal niet zo van winkelen houdt wordt hier gek van al dat moois. Weer schoenen gekocht bij Nike om te rennen. Kay nog Nike's gekocht en rensokken. Nog een paar slippers voor Kay en een paar gewone schoenen. Laarzen en een leuk zomerschoentje voor mij. Vestjes, riem en dan eindelijk mijn Fosil horloge. Zo nu zal de credit card wel geblokkeerd zijn haha. Voorlopig even geen winkel meer voor mij pppffff. Het is inmiddels bijna elf uur. Op de terugweg flink regen gehad, maar nog niet de welbekende buien die we op het forum hebben gelezen. Nog even TV kijken en dan op naar bed, morgen is het vroeg dag. Welk park we gaan bezoeken is nog even een verassing dat lezen jullie morgen. Voor de gene die ons reisschema hebben ook dat klopt niet meer wat betreft de parken. We moeten een beetje kijken wanneer het waar druk is. SEE YOU!!

Foto's Dag 10

Dag 10 Flea Market / Dolphins

Vanmorgen om 03:30 uur werden we wakker van het groepje jongeren dat naast ons een kamer had. Na een uurtje waren ze het kennelijk moe en was het stil op de gang. We zijn weer in slaap gevallen en schokken om 09:10 uur wakker. Even later stond de dame van housekeeping al aan de deur. Gevraagd of ze over een half uurtje terug kon komen. Snel gedoucht, spullen bij elkaar gepakt en op naar de Cracker Barrel waar we wilden ontbijten. Daar aangekomen was het erg druk, dus we moesten 10 minuten wachten voordat we aan tafel konden (valt nog mee natuurlijk).

Kay had een ontbijt met twee medium eitje, gebakken kip en gebakken appel. Ik had roerei met worstjes en gebakken appel. Verder hadden we er koffie en jus ‘d'orange bij. Lekker gegeten, dus we konden er weer tegenaan.

Vandaag hadden we van alles op de planning. Eerst zijn we naar een Flea Market gegaan. Dit blijkt een van de grootste van de USA te zijn. Een grote bende met kleding, zonnebrillen, tassen, sieraden, DVD's en nog veel meer en daar hallen vol van. Hier even rond gelopen en twee koffertje gekocht voor mee te nemen als handbagage in het vliegtuig. Dan kunnen we daar de souvenirs e.d. in meenemen, anders is ons koffer waarschijnlijk te zwaar ;). Er waren hier ook overal groente en fruit kraampjes maar daar konden we vandaag niks mee. Op de terugweg naar de auto nog twee CD's gekocht een salsa en een met bachata muziek.

Daarna even snel naar de hotelkamer om het adres op te zoeken van ons volgende uitstapje. We zijn naar Treasure Island gereden waar we mee zijn gevaren op de Dolphin Racer. Jullie raden al wat we zijn gaan doen.... Juist we zijn dolfijnen gaan spotten, maar niet alleen spotten, de Dolphin Racer heet niet voor niets racer. Zodra er dolfijnen (ze zijn meestal met z'n tweeën of meer) in de buurt zijn varen ze er naar toe en laten de boot steeds harder varen, waardoor hij een soort van golf creëert. De dolfijnen schijnen dit erg interessant te vinden en zwemmen en springen achter de boot aan.

Wij hadden weer veel geluk, dus na een tijdje varen zaten de eerste dolfijnen achter de boot. We hebben een prachtig filmpje kunnen maken van een moeder dolfijn met haar jong. Hopelijk lukt het om dit filmpje op het blog te zetten anders zijn er natuurlijk nog foto's. Na een tijdje waren de dolfijnen het moe en haakte af. We hebben nog een paar keer dolfijnen gezien, maar deze waren niet in de mood om te racen achter de boot.

Het was inmiddels bijna vijf uur, dus hop de auto in en nog even naar de Prime Outlet. Bij de Esprit heb ik nog een broek, rokje, vestje, topje en een riem gekocht voor nog geen € 100,-. We lachen ons rot hier, niet normaal hoe goedkoop. Na de Esprit zijn we even wat gaan eten bij Villa Pizza. Lekkere pizzapunt gegeten met een Griekse salade. Het is zondag, dus de Outlet sluit om zeven uur i.p.v. om negen uur. Nog even snel wat winkels in gerent en terug naar de auto gelopen. Op de kamer weer lekker gedoucht, want we waren net twee gezouten pinda's. Er kwam namelijk behoorlijk wat water de boot op. Weer lekker koffie gezet en beneden in het hotel even de E-tickets voor Arabians Nights uitgeprint. Ons laatste nachtje in een hotel, want morgen gaan we naar Orlando en zitten we in de villa. ‘Ons' huis voor de komende twee weken. SEE YOU!!

Foto's Dag 9

Dag 9 On the road / St Petes Pier

Weer heerlijk geslapen vannacht, dus we kunnen weer lekker uitgerust op pad. Nog even ontbijten bij The Outrigger Cafe op het resort en op naar Saint Petersburg. Het is een ritje van ongeveer 3 uur. We kunnen merken dat het zaterdag is, want het is een stuk drukker op de weg. Vandaag slapen we in het Best Western Gateway Inn, wat we vanmorgen geboekt hebben. Toch wel handig een laptop en een credit card bij de hand te hebben.

Onderweg hebben we weer allerlei roadtrip foto's gemaakt en een filmpje van de Sunshine Skyway bridge waar we over moesten. Ook hebben we twee schildpadden langs de weg gezien en een dood gordeldier aaacchhh. Aangekomen bij het hotel de koffers op de kamer gezet en even een sanitaire stop. We besloten om eens bij het Salvador Dali museum te gaan kijken. Daar wat rond gelopen en Dali's schilderijen bekeken. Toch niet zo ons ding dus we stonden ook vrij snel weer buiten. Toen zijn we naar de Baywalk gereden, daar zijn een aantal winkels, maar die waren op twee na allemaal gesloten. Dan lopen we maar wat rond misschien is er nog iets anders te doen.

Bij Fresco's hebben we wat gedronken en een kleinigheidje gegeten. Je zat daar lekker aan het water tussen de bootjes. Na het hapje en drankje zijn we door gelopen naar The Pier van Saint Petersburg. We waren blij dat we binnen waren, jeetje wat is het weer heet (boven 30 graden)
Wat winkeltjes gekeken, Kay heeft nog coconut butter gekocht en een sterke dessert wijn die in Florida gebrouwen is. Deze is niet om op te drinken maar voor bij zijn collectie buitenlandse bewaar dranken ;)

Aan de achterkant van de pier zat nog een bar, waar we even een biertje en cocktailtje hebben gedronken. Een tijdje gezeten en ook nog maar wat eten besteld, het was inmiddels al weer 05:25 uur. Toen we naar buiten liepen zaten de pelikanen al klaar, die kun je namelijk voeren. Vijf visjes gekocht en voeren maar. Moet zeggen ze zijn best groot die pelikanen. Het begon wat donker te kijken en er vielen een paar druppeltjes. Maar snel naar de parkeergarage, dit was nog best een eindje lopen.

Aangekomen in het hotel even gekeken tot hoe laat de Mall open is. Tot half negen, dat heeft niet zoveel zin meer. Dan maar even een koffietje maken op de kamer en uitvogelen wat we morgen gaan doen. Daar zijn we inmiddels uit, we hebben een paar leuke dingetjes gevonden, maar daar lezen jullie morgen meer over. De rest van de avond hebben we lekker op de kamer TV gekeken en wat gelezen en ge-internet.

Oh voor dat ik het vergeet; we hebben kaartjes besteld voor Arabian Nights op 12 juni. Dat is een dinershow geheel uitgevoerd op paarden.... Ik kan niet wachten ;)

Foto's Dag 8

Dag 8 Strand / Bioscoop

Good morning all, daar zijn we weer. Wederom een leuk en lots of things to do dagje gehad.

Vanmorgen opgestaan om 08:30 uur en gaan ontbijten. Was een goed ontbijtje met lekkere koffie. Wij snappen niet waarom iedereen zo klaagt over de slechte koffie hier, het valt ons reuze mee in ieder geval. Na het ontbijt de handdoeken ingepakt en de koelbox gevuld (ja we hebben een koelbox gekocht) met water/cola en ijsblokjes. Erg handig voor in de auto met deze temperaturen.

Kay heeft nog even met de laptop over het resort gelopen om een goede verbinding te krijgen, zodat we het verslag en foto's van gisteren konden plaatsen. Gelukkig is dit weer allemaal gelukt en hebben we ook de reacties weer kunnen lezen. Thanks voor de leuke berichten.

We zijn vandaag naar het strand van Sanibel Island geweest moest een mooi strand zijn waar je veel schelpen kunt vinden. Daar aangekomen hebben we ons tentje opgebouwd, dit hadden we gisteren bij de Wal Mart gekocht voor de zon. Mega handig vooral voor mijn tere huidje ;) Kay is meteen het water ingesprongen opzoek naar schelpen. Vooraan in de zee waren er niet zo veel te vinden, dus later heeft hij de duikbril nog gepakt. Erg mooie en grote schelpen, maar deze mag je helaas niet meenemen. Ten eerste niet, omdat er nog levende dieren in zitten en ten tweede, als ze al leeg zijn, mogen wij ze niet mee naar Nederland nemen. (De ene schelp van Marco Island nemen we wel mee)

Daarna wilde we nog naar het strand op Captiva Island, maar we konden in eerste instantie geen strand vinden voor publiek, alleen privé. Toen we het uiteindelijk wel gevonden hadden, dachten we ach we kunnen net zo goed naar het hotel terug gaan. Nog even lekker gezwommen en in de zon gelegen. Vandaag wilde we vroeg gaan eten, omdat we 's middags kaartjes hadden gekocht bij de bioscoop. Lekker gedoucht en op naar Charlies Boathouse, waar we lekker gegeten hebben, maar weer veel te veel natuurlijk pppfffffff.

Op naar de bioscoop, we hadden kaartjes voor Prince Of Persia. Wat een gekke bios hebben ze hier. Je zit gewoon op bureaustoelen achter lange tafels. Je kunt hier ook eten als je zou willen, maar wij hadden al gegeten, dus alleen popcorn erbij. Bah die popcorn hier is met zout, dat zijn wij Nederlanders niet gewend he. Bij ons is alles zoetig, daar houden wij toch ook meer van. Gelukkig hadden we maar een large emmer popcorn besteld, dat scheelt dan wel weer NOT!

De film had goede actie, wel een aanrader. Na de film (23:00 uur) zijn we naar de kamer gegaan en natuurlijk aan het verslag begonnen. Hopelijk krijgen we internetverbinding, zodat we het meteen kunnen plaatsen. Morgen gaan we weer verder naar St Petersburg voor twee nachten. Hopelijk hebben we daar een betere verbinding. SEE YOU!!