Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 5 Jetskitour

Het is vandaag dinsdag 25 mei en alweer onze laatste dag op Key West. Vanmorgen zijn we om 07:45 uur opgestaan, want tussen 08:00 en 08:30 uur kwamen ze van de roomservice het ontbijt brengen. Om 08:15 uur werd het ontbijt afgeleverd en hebben we dit bij de TV lekker opgegeten. Kay had twee gebakken eitjes en ik een omelet. Verder hadden we nog toast en koffie. Een lekker ontbijtje en makkelijk, je hoeft de deur niet uit. Kwam sowieso wel goed uit omdat we ons om 09:30 uur moesten melden voor de jetskitour.

Om 09:10 uur zaten we in de auto op weg naar het Reach Resort. Daar moesten we bij elkaar komen en zouden we om 10:00 uur vertrekken met de jetski's. Uiteindelijk is dit iets later geworden en na natuurlijk weer de nodige handtekeningen zijn we vertrokken. Kay en ik hadden samen een jetski en zouden onderweg wisselen van bestuurder. Samen met een gids en nog een hele groep andere mensen zijn we een tour om Key West gaan doen. Erg leuk om te doen en vooral lekker verfrissend zo in de zee. We zijn in de Atlantische Oceaan vertrokken aan de zuidkant van het eiland. Aangekomen aan de westkant hadden we even een stop en vertelde de gids het e.e.a. over de eilandjes om ons heen. We kwamen bij een eiland waar de huizen erg duur waren, namelijk tussen de 10 en 12 miljoen voor het goedkoopste huis. Je kunt wel raden hoe duur de grotere huizen zijn.

Weer verder en op naar de Golf van Mexico, daar mochten we 25 minuten crossen en zwemmen of what the hell you guys wanna do. Just keep a 100 yards between you, was wat we telkens te horen kregen. Allrighty than en weg was Kay. Gelukkig hield ik me goed vast anders had ik in het water gelegen. Flink scheuren en achtjes draaien dat is Kay z'n ding. Daarna heb ik even gecrossed erg lachen en cool om te doen, en dat met 40 mijl per uur.

We werden bij elkaar geroepen en moesten weer verder. Net voor vertrek zag Kay een haai zwemmen, maar die was te snel weer weg om hem te bekijken. Weer richting de zuidkant van het eiland gegaan naar de Atlantische Oceaan. Even by the way het verschil tussen the Atlantic en the Gulf of Mexico is niet het zout gehalte of zo, maar de ruigheid van het water. The Gulf is heel rustig bijna een spiegel waar je overheen gaat. The Atlantic is veel ruiger en dikkere golven, daar gaat je bibsje wel pijn van doen haha. Trouwens onderweg nog een dode vis tegen gekomen. Een hele grote met stekels en nog een haai gezien.

Na het jetskiën nog wat gaan drinken bij Louise Backyard lekker zitten aan de zee met een biertje en een colaatje, want ik moest nog rijden. Samen baby ribs met koolsalade en frietjes gegeten, erg goed. Wat we ook nog even mee wilde pikken was het Zackery State Park een strand met twee rotsen in het water waar je prachtig kon snorkelen. Even wat rond gehangen en terug gereden naar het hotel waar we nog even hebben gezwommen.

Het is inmiddels drie uur hier en we zitten op de kamer en what just happend.... De stroom is uitgevallen, dus ik dacht ga maar vast wat aan het verslag doen. Kay is even aan het slapen en ik ga maar even een puzzeltje maken. Om 18:00 uur even in de douche, Kay wakker gemaakt dat die ook kon douchen en op naar Mallory Square. Er was geen plek meer in de shuttle van het hotel,dus hebben we met twee andere mensen een taxi gedeeld.

Op Mallory Square weer gekeken bij de verschillende act die werden opgevoerd en natuurlijk foto's gemaakt van de zonsondergang. Daar moet wel iets moois bij zitten om op doek te printen. Vandaag bij een buffet restaurantje een pizza gegeten. Daarna nog wat Coronatjes bij Sloppy Joe's waar een leuke band speelde. Geweldig was het weer, in Key West is het elke dag opnieuw vakantie en elke dag een feest. Dadelijk nog even kijken voor een hotel en dan ook maar een slapen. Het is hier al tegen half 12 en morgen hebben we een lange rit voor de boeg en natuurlijk de Everglades. SEE YOU!!

Reacties

Reacties

Inge en Fajah

Heej Hallo!!!

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie zeg!
Ik lees elke dag met veel plezier wat jullie allemaal weer beleefd hebben! Ook erge mooie fotoos!
Heerlijke temperatuur,lekker eten en alleen maar leuke dingen doen,wie wilt dat nu niet!!!

Geniet er nog van,

Veel liefs en een dikke kus van mij en Fajah

Mark

Heej ben ik weer... Ik zie dat jullie weer een toffe dag hebben beleefd. Dat jetskieën lijkt me ook wel een keer tof om te doen.

Maar goed jammer dat die dingen allemaal zo snel voorbij gaan. Maar goed jullie hebben nog genoeg leuke dingen voor de boeg.

Ben nu alweer benieuwd naar het volgende verhaal. Ik race iedere avond naar het werk als een speer naar huis om weer verder te lezen.

Tot het volgende verhaal.

Gr broertje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!