Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 6 Everglades

Ik schrik vandaag al vrij vroeg wakker. Niet zo'n probleem, want we hebben een lange dag voor de boeg. Opgestaan, aangekleed en alles weer in de koffers gedaan. Nog even vlug een hotel boeken voor vanavond en we kunnen weer. Kay laad de auto in en ik ga vast uitchecken. Even tanken, $ 30 voor 42 liter hahaha das goedkoop zeg ;)

Daar gaan we weer tuf tuf alle Keys over. Het is al warm, het wordt een lange rit en we hebbe nog niet gegeten. In Marathon ligt een IHop waar we willen ontbijten. Daar aangekomen ontbijt besteld, allebei gebakken eitjes met toast, pancakes en een kan koffie. Lekker, daar komen we de dag wel op vooruit.

We wilde graag de Tamiami Trail rijden, maar onze lieve Tommie heeft ons over de Interstate 75 laten gaan. Misschien hadden we dit ook even moeten aangeven bij Tommie beetje dom, maar ach zo komen we er ook. Op de Tamiami Trail kom je veel Alligators tegen en veel Airboat Rides. Jammer voor ons, dan maar eerst naar het hotel. We slapen vannacht in het Quality Inn, waar we naar vijf en een half uur aankwamen. Sodeju zeg zo gaar als een garnaal, tassen naar de kamer en de Tom checken waar de Tamiami Trail dan wel is en hop de auto weer in.

We MOETEN een airboat tour doen. Na nog een keer driekwartier komen we bij huisje waar ze airboattours doen. Naar binnen betalen en we konden zo vertrekken. Eerst nog even een alligatortje vasthouden (deze hete Robbie was 3 jaar ) en natuurlijk foto's maken. We hadden een privé ritje, dus we konden goed zoeken naar de gators. Buckle up, put your aerplugs in and let's go. We waren nog niet onderweg of we kwamen al een gator tegen. Het was een mannetje van 12 foot, dit is zo'n 3,70 meter, pretty big guy. Onze gids had popcorn bij zich om ze naar de boot te lokken, nou daar lusten ze wel pap van. Veel foto's gemaakt en gefilmd.

Weer een stukje verder kwamen we een vrouwtje tegen, deze worden niet groter dan 6 foot. Het leuke is dat de vrouwtjes bijna eieren gaan leggen en maken een nest met daar in de buurt een schuilplaats waar ze het nest in de gaten houden. Als er ook maar een indringer komt, dan zijn ze er als de kippen (alligators) bij. Ze kunnen een mannetje makkelijk aan als hij van de eieren wil snoepen.

Tijdens het broedseizoen wat bijna van start ging zie je normaal geen alligators, de vrouwtjes verstoppen zich en de mannetjes liggen 30 dagen op de bodem. Hadden wij even geluk, want we hebben er 8 gezien. En nog eens twee soorten zeldzame vogels die je normaal niet ziet en natuurlijk een mooie swampy omgeving. Nu weten wij ook waar Shrek en Fiona wonen ;). What more can I say, de foto's en filmpjes spreken wel voor zich.

Terug in het hotel wat op internet gezeten en TV gekeken. Om 07:45 zijn we aangereden naar Tommy Bahama's waar we wilde gaan eten. Een mooi restaurant, weliswaar van een keten, maar dat zou je niet zeggen. Er zijn er ook niet zoveel van in Amerika. We besloten om voor het 3 gangen menu te gaan voor $ 33. Kay en colaatje erbij en ik een cocktail met bailey's, banaan en cocos erg lekker. Het eten smaakte ook erg goed. We zaten er zo vol van dat we meteen terug zijn gegaan naar het hotel. Nog even verslagje maken, TV kijken en slapen maar weer. SEE YOU!!

mark

Heej guys ben ik weer.

So wat weer een vette dag hebben jullie beleefd. En de verhalen worden steeds spannender om te lezen. Als ik thuis kom heeft mam ze al gelezen en dan wordt ik al kwaad als ze er onder het eten al wat over heeft gezegt haha.

Maar goed die gators zien er wel vet uit op tv maar van dichtbij en ook nog vasthouden lijkt me echt super gaaf.

Nou op naar de volgende dag. Veel plezier weer toegewenst.

Gr broer