Kay & Karen reizen door Amerika

De laatste dingetjes

Nog 39 dagen en dan zitten we in het vliegtuig richting Florida. Zo spannend we hebben al zoveel gelezen, ja zelfs ik (Karen), dus nu willen we het met eigen ogen zien. Helaas we moeten nog even geduld hebben, maar de voorpret is ook al leuk.

Vorige week hebben we onze villa in Orlando afbetaald. De villa hebben we gehuurd van Andy en Mary Rowe uit Engeland. Na betaling hebben ze ons de toegangscode doorgestuurd en waar we de sleutel kunnen ophalen. Eigenlijk is het beste wel een asociaal groot huis voor ons samen, maar waarom veel geld aan hotels uitgeven, dit is veel goedkoper.

We zitten wel nog een beetje in dubio of we van te voren nog wat hotels zullen boeken. Dan met name in Key West, daar is het toch best duur. Dus misschien dat we via priceline nog gaan bieden op een hotel in Key West. Wat is internet toch mooi he. Je geeft aan wanneer, hoe lang, welke omgeving en wat je prijs is en via priceline kun je zoeken of er een hotel is dat je bod wil accepteren.
Zo kan het zomaar zijn dat je voor een appel en een ei in een super deluxe hotel zit, dus nog even overleggen wat we hier mee doen.

Eigenlijk is alles geregeld, dankzij Kay. Hij heeft alles uitgezocht en geboekt, ik heb me nergens mee bemoeit. Alles is werkelijk tot in de puntjes uitgezocht, dus ik vertrouw er op dat het helemaal fantastisch wordt. Super gedaan schat

Wink

Voordat we gaan nog even al onze papieren scannen, altijd handig mocht er iets kwijt raken en dan hoef je niet alles mee te slepen, zoals verzekeringspapieren e.d.
We nemen liever veel nieuwe kleren en schoenen mee terug

Laughing
, dus niet te veel inpakken op de heen reis en anders met een extra koffertje terug.

Hier de sitevan de Sun Kiss Villa: http://www.amalfie.co.uk/

Reisschema

We hebben vier weken de tijd. Hoe ga je die zo goed mogelijk invullen, zodat je zoveel mogelijk kunt zien. Goeie vraag, dat is nog niet gemakkelijk, maar we hebben het toch voor elkaar gekregen een reisschema te maken.

Omdat er zoveel te zien en te doen is hebben we niet precies in het schema gezet wat we gaan doen. Het is heel moeilijk in te schatten hoe lang je in een plaats blijft of wilt blijven. We hebben veel verslagen van andere gelezen en op internet en in boeken gezocht wat we graag willen zien. Op basis hiervan hebben we het aantal dagen per plaats bepaald.

In principe hebben we alle tijd, we moeten alleen op 31 mei in Orlando zijn voor ons verblijf in de Villa, de rest zou dus nog kunnen afwijken.

Ook de hotels moeten we bij aankomst in de diverse plaatsen nog boeken. Misschien dat we de hotels waar we langer dan een nacht slapen toch vast van te voren boeken. Op de meeste plaatsen verblijven we met een overnachting, als het bed en de douche schoon zijn, zijn wij al tevreden.

Dit is het reisschema zoals wij het in gedachte hebben:

Datum

Plaats

21-mei

Aankomst Miami, auto ophalen bij Hertz, verblijf Miami

22-mei

Miami verkennen, Holocaust Memorial

23-mei

Miami, Key Largo, snorkelen bij John Pennekamp, Islamorada

24-mei

Islamorada, Key West

25-mei

Key West, Duvalstreet, Mallory Square

26-mei

Key West, via de Everglades, Naples

27-mei

Naples, Marco Island, Fort Myers

28-mei

Fort Myers, Sanibel en Captiva Island

29-mei

Fort Myers, Saint Petersburg/Tampa

30-mei

Saint Petersburg/Tampa ('s avonds naar drive inn bioscoop)

31-mei

Orlando Villa (shoppen, verkennen, Wall Mart, shooting range)

1-jun

Disney Magic Kingdom

2-jun

Disney Hollywood Studios

3-jun

Typhoon Lagoon + shoppen

4-jun

Seaworld

5-jun

Rustdag + shoppen (misschien Kelly Park

6-jun

Aquatica /Wet 'n wild

7-jun

Bush Garden

8-jun

Disney Animal Kingdom

9-jun

Rustdag (Daytona Speedway) + strand /shoppen

10-jun

Universal Studios

11-jun

Universal Island of Adventure

12-jun

Blizzard Beach + shoppen

13-jun

Disney Epcot

14-jun

Vertrek Orlando Villa, via Kennedy space center, naar Miami

15-jun

Miami, Art Deco

16-jun

Miami, dagje Fort Lauderdale-Sawgrass Mills Mall

17-jun

Miami

18-jun

Vertrek vanuit Miami, auto inleveren

Ons eerste blog!

Zoons eerste Blog is een feit.Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat je een droom laat uitkomen en dit niet vast legt.

Over 50 dagen is hetzo ver wij (Kay en Karen) vertrekken voor vier weken naar het The Sunshine State Florida. Erg spannend allemaal, maar we hebben ons goed voorbereidt voor zover dit mogelijk is.

Het volgende hebben we inmiddels geregeld:

De vliegtickets, we vliegen op 21 mei vanuit Zaventem Brussel naar Hartsfield-Jackson in Atlanta en van daaruit vliegen we door naar Miami International Airport.

ESTA aanvragen zijn gedaan en we zijn welkom...pff gelukkig

Hotel: de eerste twee dagen zijn wein Miami. We zitten in het Residence Inn by Marriott in Coconut Grove. Vlakbij een Mall.

Auto is gehuurd. Eenvette Ford Mustang

Wink
Deze hebben we geboekt via www.autoreisen.de. De maatschappij zelf is Hertz.



Villa voor ons verblijf in Orlando, we zitten op het Windsor Palms Resort in de Sun Kiss Villa, ziet er geweldig uit een beetje kitsch maar dat hoort erbij.

En last but not least onze tickets voor de Disney en Universal parken. Deze hebben we bestelt via undercovertourist in de UK. We zijn van plan ze allemaal te gaan doen.

Voor nu is het dus aftellen en nog wat kleine dingetjes regelen. Ons volledige reisschema zal ik (Karen) binnenkort ook toevoegen.

Tot later!!


Links:

Tickets: http://www.connections.be/Pub/Home.html
Hotel: http://www.marriott.com/hotels/travel/miaco-residence-inn-miami-coconut-grove/
Auto: http://www.hertz.com/
Villa: http://www.windsor-palms-florida.net/ www.amalfie.co.uk