Kay & Karen reizen door Amerika

Foto's Dag 15

Dag 15 Typhoon Lagoon en Downtown Disney

Gaap de wekker gaat opstaan... pff het is eigenlijk nog best wel vroeg, maar ach we gaan vandaag een waterpark doen. Rustig aan dus! Even een boterham en wat koffie en op naar Typhoon Lagoon. Het weer zag er niet zo veel belovend uit, toch maar gegaan, want koud was het niet. Eenmaal aangekomen was er nog niks te doen, dus we konden fijne plaatsjes uitzoeken. Wat een leuk park zeg, je heb een groot golfslagbad met daarom heen ligstoelen. De stoelen staan gewoon in het zand, dus het lijkt net alsof je op het strand bent.

Meteen maar het water in, brr beetje koud nog maar we waren er zo aan gewend. In het golfslagbad heb je eens in de zoveel tijd natuurlijk golven, MAAR elke minuut heb je een mega grote golf van een meter of twee die door het bad raast. Zorg dat je zwembroek goed is vast geknoopt en houd je bikini maar vast, want het is een pittig golf(je). Een paar keer op de golf gesurft, zwembroek goed doen, bikini goed doen en hup naar wat glijbanen. Eerst hebben we de familieraft gedaan, dit is een grote ronde band waar je inzit en een waterbaan afgaat. Niet zo spannend, maar wel leuk.

Daarna hebben we nog twee waterbanen gedaan waar je steeds apart in een band zit, wel leuke banen, maar nog niet hard genoeg. Op naar de echte slides! Kay is hier van een glijbaan afgeweest die recht naar beneden gaat. Goed de beentjes over elkaar, voordat er ongelukken gebeuren ;). Ik ben er niet afgegaan en maar goed ook, dan had ik mijn bikini aan de andere kant van Typhoon Lagoon kunnen gaan zoeken NOT. Nog even de lazy river gedaan, waar je in een band kunt zitten, hangen of wat je wilt en je kunt uitstappen wanneer je wilt. Even gaan liggen en wat gelezen.

Als laatste hebben we nog drie glijbanen gedaan, waar je met z'n tweeën in een band moet, en op een lopende band moet gaan zitten. De lopende band duwt je dan de glijbaan in. Bergje op, bergje af, beetje licht, beetje donker en altijd zorgen dat je bibs is ingetrokken. Na de glijbanen nog even in de zon gezeten, die inmiddels toch door was gekomen. Wat eten en toen zijn we naar huis gegaan, het was inmiddels half vier. Thuis lekker gedoucht en een tukje gedaan. 's Avonds zijn we naar Downtown Disney gegaan, we kunnen er geen genoeg van krijgen haha. Daar wat rond gekeken en gegeten bij Planet Hollywood. Zag er erg vet uit van binnen, leuke foto's gemaakt en goed gegeten.

Nu lekker slapen, want morgen is het weekend en gaan we lekker uitslapen, dan kunnen we er weer tegenaan voor de volgende reeks parken ;) SEE YOU!!

Foto's Dag 14

Dag 14 Disney's Hollywood Studio's

Om niet elke dag met hetzelfde riedeltje te beginnen, gaan we maar meteen van start. We zijn vandaag in Disney's Hollywood Studio's geweest. Een park wat zeer gericht is op het maken van Disney films en de verschillende films. Eenmaal binnen zijn we meteen doorgelopen naar Rockin Roller Coaster, dit is een achtbaan geheel gericht op Aerosmith. Je komt binnen in een studio waar Aerosmith de opname van hun CD aan het afronden is. Ze vragen je om mee te gaan in hun limo, deze limo's zijn de karretjes van de achtbaan. Eenmaal in het karretje wordt je afgeschoten in het donker en en maak je een aantal loops en kurkentrekkers. We vonden het allebei een super toffe achtbaan

Zegt ze nu WE, jjjaaaaaaa jippie ik ben in mijn eerste over de kop achtbaan geweest. En dat al op mijn 26e haha, schijtebroek. We hebben dus ook maar meteen fast passes gepakt voor nog een rondje. Doorgelopen naar Toy Story Mania, hier hebben we een uur gewacht voordat we erin konden, omdat het vandaag erg druk was. Bij deze atrractie zit je in karretjes met een 3D bril op. Je stopt op verschillende plaatsen om allerlei schietspelletjes te doen, een grappige attractie met wederom Kay als winnaar met de meeste punten.

Na Toy Story zijn we naar de Indiana Jones stunt show en de Lights, Motors Action Extreme Stunt Show gegaan. Beide erg toffe shows waar Kay van het weekend wat filmpjes van zal plaatsen.
Kay wilde graag in de Tower of Terror gaan, dus daar hebben we maar even een fast pass voor gehaald, want de wachttijd was erg lang. Nog een keer met de fast passes in de Rockin Roller Coaster gegaan, wat zijn ze toch handig die passen. Vooral als de wachttijd 90 minuten is...

We zijn nog naar de shows van Beauty and the Beast, Voyage of the Little Mermaid en de Muppets 3D geweest. Verder nog de Studio Back Lot Tour gedaan, waar je achter de schermen gaat kijken en een aantal mensen uit het publiek een gedeelte uit de film Pearl Harbor opneemt. Nog even snel de Great Movie Ride gedaan waar je langs allerlei films gaat zoals Mary Popins, Tarzan, The Wizzard en Indiana Jones.

Toen we uit de Back Lot Tour kwamen regende het flink, dus maar even een poncho gekocht en op naar de Tower of Terror. Kay is hier in gegaan, ik heb ergens geschuild en op hem gewacht. Toen Kay weer terug was, was de regen ook zo goed als voorbij. We zijn nog in de Star Tour gegaan, dit is een simulatie van een ritje in een Starwars schip. Aangezien we ook eens wat moesten eten, zijn we even gaan zitten bij een tentje. Om negen uur zou Fantasmic beginnen en hier moet je vroeg bij zijn, dus rond kwart voor acht zijn we hier naar toe gelopen. Je gelooft het niet maar het zat al behoorlijk vol en het bleef maar binnen stormen. Het was negen uur, eindelijk begon de show. Fantasmic is een laser show gecombineerd met live optredens en waterfonteinen. Een prachtige show met een mooie afsluiting.... Hier moeten jullie ook nog even op wachten, het filmpje komt zo snel mogelijk op de site.

Morgen weer een nieuwe dag met weer veel dingen te beleven. Jullie horen weer van ons SEE YOU!!

Foto's Dag 13

Dag 13 Disney's Magic Kingdom

Weer vroeg op gestaan, want vandaag was het tijd voor Disney's Magic Kingdom. Het park van Disney, dus hup uit bed, koffie maken en een boterham eten. Tas weer inpakken, de auto in en we zijn weer onderweg. Wederom komen we na een kort ritje aan op de parkeerplaats. We staan weer vrij vooraan, dus we zijn goed op tijd. Op naar de tram die ons naar de monorail brengt. Magic Kingdom is namelijk het park dat het verst weg ligt, dus enig vervoer is wel handig hier. Eenmaal uit de monorail weer naar de tassencontrole en het park in.

Na een korte foto stop voor het prachtige en wel bekend Disney Castle zijn we via Liberty Square naar Frontierland gelopen. Hier wilde we namelijk graag in Splash Mountain en de Big Thunder Mountain. Het was nog rustig aan die kant van het park, dus eerst Splash Mountain gedaan, dit is een wildwaterbaan waar je eerst rustig ronddobbert in een bootje. Daarna ge je wat heuveltjes af en op het laatst ga je een behoorlijk stuk naar beneden en wordt je nat gesplashed. Dit alles is in een leuk aangeklede omgeving met allerlei grappige dieren.

Daarna in de Big Thunder Mountain gegaan, dit is een houten achtbaan. Je zit in een trein die door het wilde westen heen dendert. We hebben vandaag zoveel attracties gedaan, dat het onmogelijk is dit allemaal te beschrijven. De leukste, mooiste en grappigste zullen we kort toelichten:

Pirates of the Caribbean, dit is een beetje hetzelfde idee als de Fata Morgana in de Efteling alleen is dit natuurlijk met piraten en Captain Jack Sparrow.
Haunted Mansion, dit is een spookhuis met een verhaal n.a.v. de film The Haunted Mansion. Mooi gemaakt, maar echt eng is het niet.
Mickey's PhilharMagic, dit is een 3D show met Mickey, Minnie, Goofy en Donald. Donald doet weer iets wat niet mag en beland in verhaal door alle bekende Disney films. Zo kom je in Beauty en the Beast waar Donald eten voor zijn neus krijgt, je ruik hier echt de appeltaart met kaneel. Je wordt nat gemaakt als Donald een emmer water over zich een krijgt. Je komt nog bij de The LIttle Mermaid, Lion King en Alladin. Erg mooi gemaakt en leuk om te zien.
Space Mountain, dit is een achtbaan in het donker, hierbij zit je met z'n zessen achter elkaar in een soort raket.
Buzz Lightyear's Space Ranger Spin, hier zit je met z'n tweeën in een karretje en moet je met een geweer zoveel mogelijk punten proberen te halen, door op targets te schieten.
Monsters Inc. Laugh Floor, grappige show met diverse karakters uit Monsters Inc. Ze voeren een show op waarbij het publiek zoveel mogelijk moet lachten. Hoe meer het publiek lacht, hoe meer energie die voor de monsters oplevert. Er is veel interactie met het publiek middels een scherm, waarop ze iemand in beeld nemen, die iets moet uitbeelden, schreeuwen of vragen moet beantwoorden. Erg grappig gedaan, ik was ook nog in beeld, maar we konden zo snel niet zien wat er bij stond.
Tomorrowland Speedway, de naam spreekt voor zich, maar het filmpje zegt nog meer.

Nou op een paar attracties na hebben we alles gehad, omdat het wederom erg rustig was in het park. 46000 bezoekers i.p.v. 175000 op de meest drukke dagen. Dat wil je niet meemaken. Om 09:00 zou de lichtjes parade van start gaan. We hadden ons mooie plaatsen uitgezocht. Om 10:00 komt er dan vuurwerk, we waren moe maar wilde dit erg graag zien. Helaas gooide een van Florida's thunder storms roet in het eten. Het begon flink te regenen, dus we zijn zo snel we konden naar de packages pick-up gegaan. We hadden namelijk een fotolijst gekocht en weg laten leggen.

Daar maar even geschuild en gewacht tot de meeste mensen het park uit waren, want iedereen rende als een gek naar de monorails. Tijdens het wachten nog een leuk gesprek gehad met een van de medewerkers, wij waren de eerste Nederlanders die hij sprak in al de tijd dat hij bij Disney werkte. Toen het wat opgeklaard was zijn we ook naar de auto gegaan. Thuis lekker gedoucht, de vuilnis buiten gezet haha (die komt hier op donderdag) en lekker naar bed. SEE YOU!!

Foto's Dag 12

Dag 12 Disney Animal Kingdom

Hello good morning how are you whoehoe....

De wekker ging om 07:30 snel uit bed om koffie te maken en eitjes te koken. Lekker maar simpel ontbijtje, tandjes poetsen, rugzak inpakken en op naar........ Disney's Animal Kingdom. Een kort ritje van tien minuutjes bracht ons op de parkeerplaats. Even $ 14 afrekenen om de hele dag te parkeren en op naar de ingang. Daar aangekomen werden onze tassen gecontroleerd en konden we door naar de volgende poortjes. Hier konden we de eerste keer onze tickets gebruiken en onze vingerafdruk hieraan koppelen.

Eenmaal binnen zijn we meteen doorgelopen naar de Kilimanjaro Safari, omdat de beesten 's morgens het actiefste zijn. De wachttijd was 20 minuten dus dat viel reuze mee. Ingestapt in de jeep een crossen maar. Veel mooie foto's gemaakt van neushoorns, giraffe, gazelles, nijlpaarden, krokodillen en een kleine glimp van de leeuwen mogen opvangen. Na de safari zijn we doorgelopen naar het Asia gebied en hebben fast passes gehaald voor Expedition Everest, die we later konden gebruiken. Om half elf was er een show met vogels de Flight of Wonders, waar we natuurlijk naar toe zijn gegaan. Erg mooi om te zien wat een vogels, het hoogtepunt was toch wel de one en only Amerikan Eagle. Wat een machtig mooi beest. Na de show hebben we nog de Maharajah Jungle Trek gedaan. Hier hebben we een Komodo Dragon, vleermuizen, een tapir en tijgers gezien.

Het was nog geen tijd voor onze fast passes, dus we zijn eerst maar in de Kali River Rapids gegaan, was maar 20 minuten wachten. Eenmaal in de bootjes dachten we zeiknat de worden. NOT bijna iedereen in ons bootje was zeiknat behalve ik. Kay daar in tegen was natuurlijk ook zeiknat hahah. Na de Kali River zijn we met onze fast passes in Expedition Everest gegaan. Dit is een achtbaan in een besneeuwde berg waar een Yeti zou wonen. Het begint rustig, totdat je op het punt komt waar de rails zogenaamd kapot zijn. Daarna ga je een achteruit een stuk terug, waar je een beeld te zien krijgt van de Yeti die de rails kapot maakt. Dan begint het avontuur pas echt, want geheel onverwacht ging deze achtbaan met een flinke vaart naar beneden. Kay vond hem zo cool dat hij nog twee fast passes heeft gehaald voor later.

Even de inwendige mens onderhouden en wat eten gehaald. Op het terras waar we zaten liepen allerlei vogels rond. Hier stond duidelijk dat ze niet gevoerd mochten worden, dat deden wij dus ook mooi niet. Helaas hadden vele mensen voor ons dit wel gedaan en bleven de eenden als hondjes langs onze stoel zitten kwijlen of ze wat kregen. Bij het stel dat langs ons zat liep een vrij grote vogel, die kreeg niks van hen, dus jatte hij het zelf maar van tafel. Stoute jonge! Toen we weer verder het park ingingen zagen we dat er bij It's tough to be a bug geen rij stond, dus die maar even snel doen. Ook weer een leuke attractie waar je een 3D film ziet middels een 3D bril over natuurlijk insecten. Er is ook nog interactie met het publiek, doordat je wind in je gezicht krijgt. Ook wordt er water in je gezicht gespoten, omdat een van de insecten zijn gif naar het publiek spoot. Op het laatst van de show laten ze eerst alle insecten de zaal verlaten. Je voelt dan van alles onder de bank doorkruipen waar je op zit bbrrrr.

Tijd voor een volgende show... op naar Festival of de Lion King. Een in woord WAUW, entertainen dat kunnen ze hier wel. Het een nog mooier dan het ander, prachtig. Na de show wat rond gelopen door het park en toen heeft Kay de fast passes nog gebruikt voor de achtbaan. Ik ben even op een bankje blijven zitten. Er was nog een show die we niet hadden gezien en dat was Finding Nemo. Toen we net in de rij stonden begon het te regenen. De meeste mensen helemaal in de stress, wij vonden het wel lekker. Eenmaal binnen weer een fantastische show gezien met prachtig gemaakt kostuums en een geweldig decor.

Na afloop van de show zijn we meteen naar Discovery Island gelopen, want daar kwam de parade voorbij. Erg leuk om te zien en weer veel foto's gemaakt. Omdat we nog niet alle dieren goed op de foto hadden zijn we nog een keer naar de Kilimanjaro Safari gegaan. Nog een aantal foto's gemaakt, helaas dit keer helemaal geen leeuwen. Ach dat maakt ook niks we hebben vandaag zoveel moois gezien. De dag liep al op z'n eind, dus we hebben nog snel even rond gekeken bij de Pangani Forest Trail. Hier ook weer veel beesten gezien zoals, gorilla's, nijlpaarden, vogels, vissen en nog allerlei insecten.

Het was een geweldige start van de reeks parken die nog gaan komen. Het was niet eens druk, dus wat wil je nog meer. Het park voor morgen moeten we nog even bekijken op de crowd calender, waar het dan het minst druk is. 's Avonds gegeten bij TGI Fridays, jammie het was weer erg lekker. Toch echt wel een van onze favoriete. SEE YOU!!