Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 13 Disney's Magic Kingdom

Weer vroeg op gestaan, want vandaag was het tijd voor Disney's Magic Kingdom. Het park van Disney, dus hup uit bed, koffie maken en een boterham eten. Tas weer inpakken, de auto in en we zijn weer onderweg. Wederom komen we na een kort ritje aan op de parkeerplaats. We staan weer vrij vooraan, dus we zijn goed op tijd. Op naar de tram die ons naar de monorail brengt. Magic Kingdom is namelijk het park dat het verst weg ligt, dus enig vervoer is wel handig hier. Eenmaal uit de monorail weer naar de tassencontrole en het park in.

Na een korte foto stop voor het prachtige en wel bekend Disney Castle zijn we via Liberty Square naar Frontierland gelopen. Hier wilde we namelijk graag in Splash Mountain en de Big Thunder Mountain. Het was nog rustig aan die kant van het park, dus eerst Splash Mountain gedaan, dit is een wildwaterbaan waar je eerst rustig ronddobbert in een bootje. Daarna ge je wat heuveltjes af en op het laatst ga je een behoorlijk stuk naar beneden en wordt je nat gesplashed. Dit alles is in een leuk aangeklede omgeving met allerlei grappige dieren.

Daarna in de Big Thunder Mountain gegaan, dit is een houten achtbaan. Je zit in een trein die door het wilde westen heen dendert. We hebben vandaag zoveel attracties gedaan, dat het onmogelijk is dit allemaal te beschrijven. De leukste, mooiste en grappigste zullen we kort toelichten:

Pirates of the Caribbean, dit is een beetje hetzelfde idee als de Fata Morgana in de Efteling alleen is dit natuurlijk met piraten en Captain Jack Sparrow.
Haunted Mansion, dit is een spookhuis met een verhaal n.a.v. de film The Haunted Mansion. Mooi gemaakt, maar echt eng is het niet.
Mickey's PhilharMagic, dit is een 3D show met Mickey, Minnie, Goofy en Donald. Donald doet weer iets wat niet mag en beland in verhaal door alle bekende Disney films. Zo kom je in Beauty en the Beast waar Donald eten voor zijn neus krijgt, je ruik hier echt de appeltaart met kaneel. Je wordt nat gemaakt als Donald een emmer water over zich een krijgt. Je komt nog bij de The LIttle Mermaid, Lion King en Alladin. Erg mooi gemaakt en leuk om te zien.
Space Mountain, dit is een achtbaan in het donker, hierbij zit je met z'n zessen achter elkaar in een soort raket.
Buzz Lightyear's Space Ranger Spin, hier zit je met z'n tweeën in een karretje en moet je met een geweer zoveel mogelijk punten proberen te halen, door op targets te schieten.
Monsters Inc. Laugh Floor, grappige show met diverse karakters uit Monsters Inc. Ze voeren een show op waarbij het publiek zoveel mogelijk moet lachten. Hoe meer het publiek lacht, hoe meer energie die voor de monsters oplevert. Er is veel interactie met het publiek middels een scherm, waarop ze iemand in beeld nemen, die iets moet uitbeelden, schreeuwen of vragen moet beantwoorden. Erg grappig gedaan, ik was ook nog in beeld, maar we konden zo snel niet zien wat er bij stond.
Tomorrowland Speedway, de naam spreekt voor zich, maar het filmpje zegt nog meer.

Nou op een paar attracties na hebben we alles gehad, omdat het wederom erg rustig was in het park. 46000 bezoekers i.p.v. 175000 op de meest drukke dagen. Dat wil je niet meemaken. Om 09:00 zou de lichtjes parade van start gaan. We hadden ons mooie plaatsen uitgezocht. Om 10:00 komt er dan vuurwerk, we waren moe maar wilde dit erg graag zien. Helaas gooide een van Florida's thunder storms roet in het eten. Het begon flink te regenen, dus we zijn zo snel we konden naar de packages pick-up gegaan. We hadden namelijk een fotolijst gekocht en weg laten leggen.

Daar maar even geschuild en gewacht tot de meeste mensen het park uit waren, want iedereen rende als een gek naar de monorails. Tijdens het wachten nog een leuk gesprek gehad met een van de medewerkers, wij waren de eerste Nederlanders die hij sprak in al de tijd dat hij bij Disney werkte. Toen het wat opgeklaard was zijn we ook naar de auto gegaan. Thuis lekker gedoucht, de vuilnis buiten gezet haha (die komt hier op donderdag) en lekker naar bed. SEE YOU!!

Maurice H

Leuke foto's en leuke verhalen. Als ik allemaal zo hoor, dan krijg ik weer zin om terug te gaan. Have fun!

gr.
Maurice