Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 15 Typhoon Lagoon en Downtown Disney

Gaap de wekker gaat opstaan... pff het is eigenlijk nog best wel vroeg, maar ach we gaan vandaag een waterpark doen. Rustig aan dus! Even een boterham en wat koffie en op naar Typhoon Lagoon. Het weer zag er niet zo veel belovend uit, toch maar gegaan, want koud was het niet. Eenmaal aangekomen was er nog niks te doen, dus we konden fijne plaatsjes uitzoeken. Wat een leuk park zeg, je heb een groot golfslagbad met daarom heen ligstoelen. De stoelen staan gewoon in het zand, dus het lijkt net alsof je op het strand bent.

Meteen maar het water in, brr beetje koud nog maar we waren er zo aan gewend. In het golfslagbad heb je eens in de zoveel tijd natuurlijk golven, MAAR elke minuut heb je een mega grote golf van een meter of twee die door het bad raast. Zorg dat je zwembroek goed is vast geknoopt en houd je bikini maar vast, want het is een pittig golf(je). Een paar keer op de golf gesurft, zwembroek goed doen, bikini goed doen en hup naar wat glijbanen. Eerst hebben we de familieraft gedaan, dit is een grote ronde band waar je inzit en een waterbaan afgaat. Niet zo spannend, maar wel leuk.

Daarna hebben we nog twee waterbanen gedaan waar je steeds apart in een band zit, wel leuke banen, maar nog niet hard genoeg. Op naar de echte slides! Kay is hier van een glijbaan afgeweest die recht naar beneden gaat. Goed de beentjes over elkaar, voordat er ongelukken gebeuren ;). Ik ben er niet afgegaan en maar goed ook, dan had ik mijn bikini aan de andere kant van Typhoon Lagoon kunnen gaan zoeken NOT. Nog even de lazy river gedaan, waar je in een band kunt zitten, hangen of wat je wilt en je kunt uitstappen wanneer je wilt. Even gaan liggen en wat gelezen.

Als laatste hebben we nog drie glijbanen gedaan, waar je met z'n tweeën in een band moet, en op een lopende band moet gaan zitten. De lopende band duwt je dan de glijbaan in. Bergje op, bergje af, beetje licht, beetje donker en altijd zorgen dat je bibs is ingetrokken. Na de glijbanen nog even in de zon gezeten, die inmiddels toch door was gekomen. Wat eten en toen zijn we naar huis gegaan, het was inmiddels half vier. Thuis lekker gedoucht en een tukje gedaan. 's Avonds zijn we naar Downtown Disney gegaan, we kunnen er geen genoeg van krijgen haha. Daar wat rond gekeken en gegeten bij Planet Hollywood. Zag er erg vet uit van binnen, leuke foto's gemaakt en goed gegeten.

Nu lekker slapen, want morgen is het weekend en gaan we lekker uitslapen, dan kunnen we er weer tegenaan voor de volgende reeks parken ;) SEE YOU!!