Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 12 Disney Animal Kingdom

Hello good morning how are you whoehoe....

De wekker ging om 07:30 snel uit bed om koffie te maken en eitjes te koken. Lekker maar simpel ontbijtje, tandjes poetsen, rugzak inpakken en op naar........ Disney's Animal Kingdom. Een kort ritje van tien minuutjes bracht ons op de parkeerplaats. Even $ 14 afrekenen om de hele dag te parkeren en op naar de ingang. Daar aangekomen werden onze tassen gecontroleerd en konden we door naar de volgende poortjes. Hier konden we de eerste keer onze tickets gebruiken en onze vingerafdruk hieraan koppelen.

Eenmaal binnen zijn we meteen doorgelopen naar de Kilimanjaro Safari, omdat de beesten 's morgens het actiefste zijn. De wachttijd was 20 minuten dus dat viel reuze mee. Ingestapt in de jeep een crossen maar. Veel mooie foto's gemaakt van neushoorns, giraffe, gazelles, nijlpaarden, krokodillen en een kleine glimp van de leeuwen mogen opvangen. Na de safari zijn we doorgelopen naar het Asia gebied en hebben fast passes gehaald voor Expedition Everest, die we later konden gebruiken. Om half elf was er een show met vogels de Flight of Wonders, waar we natuurlijk naar toe zijn gegaan. Erg mooi om te zien wat een vogels, het hoogtepunt was toch wel de one en only Amerikan Eagle. Wat een machtig mooi beest. Na de show hebben we nog de Maharajah Jungle Trek gedaan. Hier hebben we een Komodo Dragon, vleermuizen, een tapir en tijgers gezien.

Het was nog geen tijd voor onze fast passes, dus we zijn eerst maar in de Kali River Rapids gegaan, was maar 20 minuten wachten. Eenmaal in de bootjes dachten we zeiknat de worden. NOT bijna iedereen in ons bootje was zeiknat behalve ik. Kay daar in tegen was natuurlijk ook zeiknat hahah. Na de Kali River zijn we met onze fast passes in Expedition Everest gegaan. Dit is een achtbaan in een besneeuwde berg waar een Yeti zou wonen. Het begint rustig, totdat je op het punt komt waar de rails zogenaamd kapot zijn. Daarna ga je een achteruit een stuk terug, waar je een beeld te zien krijgt van de Yeti die de rails kapot maakt. Dan begint het avontuur pas echt, want geheel onverwacht ging deze achtbaan met een flinke vaart naar beneden. Kay vond hem zo cool dat hij nog twee fast passes heeft gehaald voor later.

Even de inwendige mens onderhouden en wat eten gehaald. Op het terras waar we zaten liepen allerlei vogels rond. Hier stond duidelijk dat ze niet gevoerd mochten worden, dat deden wij dus ook mooi niet. Helaas hadden vele mensen voor ons dit wel gedaan en bleven de eenden als hondjes langs onze stoel zitten kwijlen of ze wat kregen. Bij het stel dat langs ons zat liep een vrij grote vogel, die kreeg niks van hen, dus jatte hij het zelf maar van tafel. Stoute jonge! Toen we weer verder het park ingingen zagen we dat er bij It's tough to be a bug geen rij stond, dus die maar even snel doen. Ook weer een leuke attractie waar je een 3D film ziet middels een 3D bril over natuurlijk insecten. Er is ook nog interactie met het publiek, doordat je wind in je gezicht krijgt. Ook wordt er water in je gezicht gespoten, omdat een van de insecten zijn gif naar het publiek spoot. Op het laatst van de show laten ze eerst alle insecten de zaal verlaten. Je voelt dan van alles onder de bank doorkruipen waar je op zit bbrrrr.

Tijd voor een volgende show... op naar Festival of de Lion King. Een in woord WAUW, entertainen dat kunnen ze hier wel. Het een nog mooier dan het ander, prachtig. Na de show wat rond gelopen door het park en toen heeft Kay de fast passes nog gebruikt voor de achtbaan. Ik ben even op een bankje blijven zitten. Er was nog een show die we niet hadden gezien en dat was Finding Nemo. Toen we net in de rij stonden begon het te regenen. De meeste mensen helemaal in de stress, wij vonden het wel lekker. Eenmaal binnen weer een fantastische show gezien met prachtig gemaakt kostuums en een geweldig decor.

Na afloop van de show zijn we meteen naar Discovery Island gelopen, want daar kwam de parade voorbij. Erg leuk om te zien en weer veel foto's gemaakt. Omdat we nog niet alle dieren goed op de foto hadden zijn we nog een keer naar de Kilimanjaro Safari gegaan. Nog een aantal foto's gemaakt, helaas dit keer helemaal geen leeuwen. Ach dat maakt ook niks we hebben vandaag zoveel moois gezien. De dag liep al op z'n eind, dus we hebben nog snel even rond gekeken bij de Pangani Forest Trail. Hier ook weer veel beesten gezien zoals, gorilla's, nijlpaarden, vogels, vissen en nog allerlei insecten.

Het was een geweldige start van de reeks parken die nog gaan komen. Het was niet eens druk, dus wat wil je nog meer. Het park voor morgen moeten we nog even bekijken op de crowd calender, waar het dan het minst druk is. 's Avonds gegeten bij TGI Fridays, jammie het was weer erg lekker. Toch echt wel een van onze favoriete. SEE YOU!!