Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 28 Holocaust Memorial en Sawgrass Mills

Vanmorgen lekker uitgeslapen met natuurlijk een tussenstop voor de parkeerautomaat. Lekker koffie gedronken op de kamer met een donut. Om half twaalf hebben we een taxi gepakt naar Ocean Drive, daar wilde we nog even op het strand gaan kijken om de lifeguard huisjes te zien. Daarna zijn we naar het Holocaust Memorial gelopen, dit lag nog best een eindje uit de buurt. Het was wederom een hete dag, dus flink zweten. Tussendoor nog even een cooldown pauze gehouden bij een winkeltje. Hier hebben we nog een foto album gekocht en een sleutelhanger. Gezien onze koffers zwaar zijn hebben we ook nog maar een band gekocht met een slot erop om om de koffers heen te doen.

Het Holocaust Memorial is best indrukwekkend om te zien, het is een hand met een stuk arm die uit de grond komt. Op die arm zijn allemaal kermende, vermagerde en angstige mensen gebeeldhouwd. Als je het ziet met de namen van vele Joodse mensen op de muren, dan krijg je ondanks de hitte, rillingen over je rug.

Bij het Holocaust Memorial hebben we weer een taxi gepakt en zijn terug gegaan naar het hotel. Bij Starbucks een warme chocomel en een frappuccino (koude koffie) gepakt en even gaan afkoelen. Om twee uur zijn we naar de Sawgrass Mills Mall gereden. Dit is een hele grote Mall waar we een tijdje hebben rondgelopen. Kay heeft nog T-Shirt gekocht en een bril voor te rennen en te fietsen. Bij een parfumwinkel hebben we allebei onze parfum gekocht, want we hadden hem allebei op. Tegen zeven uur waren we weer terug en hebben we in het hotel wat gegeten. Het is onbegrijpelijk maar in vier weken tijd zijn we niet een keer door een mug gestoken en nu tijdens het eten compleet lek gestoken.

Terug op de kamer gedoucht en nog even op internet gekeken hoe het met overgewicht zit, van de bagage dan. Morgen op het vliegveld gaan we de koffers nog een keer wegen. Als we dan te veel hebben kopen we waarschijnlijk een koffer en betalen daar $ 50 voor om het in te checken. Als je namelijk meer dan 23 kilo bagage hebt betaal je $ 150, dat is toch een wezenlijk verschil. Ach we zullen wel zien, hopelijk wijkt onze gekochte weegschaal ernstig af.

Wat vliegt de tijd zeg, zo ga je op vakantie en zo is het voorbij. Vier weken is echt niks, maar het waren vier fantastische weken. We hebben genoten van elk moment, zoveel momenten, die altijd in onze herinnering zullen blijven. Waar we andere over kunnen vertellen, maar het gevoel dat je er bij hebt kun je alleen maar zelf beleven. Wat kunnen we nog zeggen.... zucht....welterusten!! SEE YOU!!

Susan

Haa Kay en karen,

Goh, wat is de tijd gevlogen! Wat super leuk dat wij hebben mogen meegenieten met jullie vakantie!!

Jullie zullen wel niet kunnen wachten om Sjakie weer te knuffelen! En Sjakie jullie!!!

We zeen ôs!

Groetjes Susan