Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 24 Epcot en Downtown Disney

Good morning y'all... het is vandaag een dag van veel laatste dingen, we gaan namelijk onze laatste park bezoeken en we dit is onze laatste dag in de Villa en dus in Orlando. Epcot daar zijn we vandaag naar toe gegaan, dit is een park van Disney en heeft veel te maken met de het verleden en de toekomst. Hoe is de aarde ontstaan, hoe kan de toekomst eruit zien en hieromheen zijn allerlei educatieve dingen gebouwd. Zo kun je bekijken hoeveel afval je jaarlijks produceert en dit afval kun je dan in team verband weer gaan scheiden. Met een spaceship kun je gaan bekijken hoe alles rondom ons de mens is ontstaan en hoe je eigen toekomst eruit komt te zien.

Het park is erg gericht op milieu en het verbeteren ervan, in de film the circle of live laten ze zien wat de mens allemaal doet zodat het slechter gaat met de aarde. Dat doet me meteen denken aan de olieramp in de Golf van Mexico, thank you BP.... Met een boottocht zijn we gaan kijken hoe ze bij Disney groente, fruit, kruiden, planten en vis kweken. Best interessant om te zien, de groentes en het fruit zijn ook behoorlijk groot.

We zijn ook in een attractie geweest, dit heet Test Track. Je wordt hier als crashdummy in een auto gezet, die een aantal tests moet ondergaan. Eerst kregen we een rem test, een keer zonder en een keer met ABS. Daarna een test met ongelijk wegdek en een diverse omstandigheden m.b.t. warmte en kou. Op het laatst lijkt het net alsof ze je tegen een muur laten crashen, zoals bij de echte crashdummy's, maar dan gaan de deuren open en scheur je buiten een rondje en gaat de auto weer naar binnen.

Na de attracties zijn we nog door de verschillende landen gelopen, die Epcot heeft gecreëerd. Je start in Canada en dan kom je o.a. nog door Frankrijk,Italië, Japan, China, Noorwegen, Duitsland en Mexico. Mooi om te zien hoe ze dit allemaal aangelegd hebben. In de verschillende landen kun je ook eten en drinken wat er uit het betreffende land komt. We zijn doorgelopen naar Mouse Gear om nog wat souvenirs en cadeaus te kopen. Om half drie waren we weer thuis, nog even lekker zwemmen, want het was behoorlijk heet vandaag zo'n 35 graden.

Lekker gezwommen en nog wat in de zon gelegen. Toen was het tijd om de koffers in te pakken, morgen gaan we weer naar Miami. Hiervoor hebben we via Priceline vast en hotel geboekt. We zitten onze laatste dagen in het Eden Roc Renaissance een heel duur hotel, maar via Priceline hebben we dit voor een mooi prijsje kunnen boeken.

Terug naar de koffers inpakken, dit was nog een behoorlijk klus die eigenlijk nog niet geklaard is. We hebben zo veel gekocht, dat we het niet allemaal in het koffer krijgen. Dat wordt nog flink passen en meten in Miami. Onze koffers mogen namelijk niet meer dan 23 kilo wegen, dus we hadden al twee koffertjes voor de handbagage gekocht. Aangezien we ook veel souvenirs e.d. gekocht hebben, zitten deze ook prop vol, maar we komen er wel uit. Gewoon strategisch inpakken of heel veel kleren over elkaar aan trekken ;)

's Avonds zijn we nog een keer naar Downtown Disney geweest en hebben we bij het Rainforest Cafe gegeten. Erg leuk, je zit hier middenin de Jungle met olifanten en apen, erg leuk gedaan en lekker gegeten. Nog wat winkeltjes gekeken en weer terug naar huis gereden, want morgen hebben we weer een volle dag voor de boeg. In Miami gaan we nog een paar dagen lekker relaxen en genieten...... SEE YOU REAL SOON!!!

Snien en Job

Dat hadden we wel gedacht ja dat jullie moeite zouden hebben alles mee te krijgen in jullie koffer, haha
Succes met inpakken!!!
Vandaag moet Nederland voetballen, maar helaas moet ik (Janine) werken:-(( en Job kan lekker vrij nemen, balen zeg!

X en geniet nog lekker van jullie laatste weekje!

ellen en tim

heey lieverds, dat zal kay wel vet gevonden hebben mee rijden als coureur, en een mooie paardenshow echt leuk allemaal, en vandaag inpakken en op naar het volgende hotel, nog veel plezier de laatste dagen en dan zie ik jullie nel weer gelukkig

dikke kus

ed en maud

wat een mooie verhalen allemaal. zo te lezen, genieten jullie volop!
geniet nog van de laatste week en we zien ons dan weer in het Venloose.

h.l.jvanderwal@home.nl

hallo karen en kay.Eerst nog gefeliciteerd met jullie 10 jarig jubileum.Waar blijfd de tijd.De tijd van inpakken is nabij.Jammer dat het voorbij is.Heb elke dag genoten van jullie verhaal.Begrijpen jullie nou waarom dit land voor maij en mij zo de laatste jaren het vacantie land is geweest? OP naar de laatst dagen.Hope dat jullie nog een paar fijne dagen in miami door brengt.We zullen maar zeggen tot zaterdag.Groetjes van opa en maij.