Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 22 Busch Gardens en openlucht bioscoop

We zijn vanmorgen om 07:00 uur opgestaan, want we hadden een lange rit voor de boeg. Kay's achtbanen paradijs Busch Gardens was aan de beurt. Om 08:45 uur stonden we op de parkeerplaats en zijn we met de tram naar de ingang gebracht. Meteen maar de eerste achtbaan in de Gwazi, dit is een houten achtbaan die niet al te soepel loopt. Ik moet zeggen ik vond het drie keer niks. Daarna wilde we doorlopen naar de Sheikra, maar die kant van het park was nog niet open. Om 09:30 uur mochten we die kant op, dus snel naar de Sheikra gelopen. Sheikra is een achtbaan waar je met acht personen langs elkaar zit en drie rijen achter elkaar. Eenmaal boven laten ze je even op het randje hangen voordat je 90 graden naar beneden stort. Kay vond het geweldig vet.

Tijd voor een wildwaterbaan, dus we zijn in Stanley Falls Flume gegaan, hier zit je in een boomstam en gaat twee keer een helling af. Er is verder weinig thema of iets te zien rond de waterbaan, bij de laatste val wordt je wel behoorlijk nat. Meteen maar de volgende waterbaan doen nu we toch nat zijn, dat was de Tanganyika Tidal Wave. Een boot waar je met meerdere personen in zit, je maakt hier een grote val naar beneden, wederom zeik nat.

We zijn doorgelopen naar het gebied Congo (alle parken zijn verdeelt in verschillende gebieden) waar Kay in de achtbaan Kumba is geweest. Weer een toffe achtbaan met veel loops. Langs Kumba liggen de Congo River Rapids, jullie raden het al een waterbaan. Je zit hier met z'n twaalven in een ronde raft, ook hier wordt je behoorlijk nat. Wij zaten deze keer wat gunstige, maar ach we waren toch al zeiknat van de twee andere banen.

We zijn verder gelopen naar Timbuktu waar Kay in de Scorpion achtbaan is gegaan, een kleine achtbaan met een looping. Met de Sky Flyers, een soort skiliften, zijn we naar Nairobi gegaan, hier hebben we een stukje van de Serengeti bekeken. Ze hadden giraffen, zebra's, nijlpaarden, krokodillen, leeuwen, gieren en een hyena. Dat was wel mooi om te zien, want hij lag helemaal vooraan tegen de ruit waar je kunt kijken, dus we konden hem goed zien. In Egypte is Kay in de Montu geweest ook een achtbaan met veel loops en curls.

Nu vonden we het toch wel tijd om wat te gaan eten, maar we zagen de trein staan die door de het hele park gaat, dus daar zijn we even een rondje mee geweest. Weer terug in Egypte zijn we met de Sky Flyers terug gegaan naar Stanleyville. We wisten dat in het gebied Junala tijgers zaten, dus daar zijn we ingelopen en hebben we ook wat gegeten. Kay chicken fingers en ik een broodje gezond. Ook de tijgers konden we goed bekijken, want een van de witte tijgers was aan het ijsberen voor de ruit. Wat een machtig mooi beest zeg! Er lagen er nog meer maar die hielden zich op de achtergrond. Toen we aan de andere kant op de brug liepen, kwamen de twee witte tijgers ineens naar die kant. Zo konden we nog mooie foto's maken, een van hen ging zelfs lekker in het water liggen om af te koelen.

Aangezien het pas een uur was en we alle attracties alweer gedaan hadden (volgens mij zijn we telkens op de juiste dag in het juiste park) zijn we de dieren maar eens goed gaan bekijken, die we nog niet gehad hadden. Gorilla's, olifanten een neushoorn en hele grote schildpadden. Niet te vergeten slangen, vleermuizen en heel veel vogels. Die vogels hebben we nog gevoerd. Je kon een bakje nectar kopen en dan kwamen we op je zitten om dat op te likken. Heel erg leuk, dus ik heb nog een bakje gehaald ;)

De tijd vliegt dan ineens heel snel, dus op naar twee shows die we wilde doen. Katonga een mooie show met zang, dans, acrobatiek en hele mooie kostuums. Het gaat over vier mensen die hun levensverhaal vertellen. Na Katonga hebben we nog Critters Castaway gekeken een show met dieren die allerlei kunstjes doen. Helaas moest de show worden afgelast, omdat een hondje ziek was geworden. Jammer maar dat kan gebeuren.

We zijn richting uitgang gelopen en Kay is nog een keer in de Sheikra geweest en in de Gwazi. Vandaag zouden we in Lakeland naar een openlucht bioscoop gaan, dus die zijn we maar eens gaan zoeken. En zoeken was het jeetje we hebben het wel vier keer gevraagd, want de TomTom bracht ons heel ergens anders heen. De bioscoop lag ook ernstig verstop. Eenmaal gevonden hebben we vast kaartjes gekocht voor The Karate Kid. We zijn bij Subway wat broodjes gaan halen en wat te drinken. Eigenlijk wisten we niet wat we al die tijd nog moesten doen, dus we zijn ook maar naar Shrek 4 gegaan die draaide voor The Karate Kid.

Over de films gaan we niks vertellen die moeten jullie zelf maar gaan bekijken, het idee van openlucht bios is wel erg grappig. Kay heeft een filmpje gemaakt. We waren pas om half drie thuis, dus geen verhaal voor jullie vanmorgen... We zijn inmiddels weer wakker en ik heb voor jullie even het verhaal getypt want we moeten zo weer weg. Foto's komen vanavond, daar hebben we nu even geen tijd voor ;)... SEE YOU!!

Snien en Job

Hai guys,

Ja, ik dacht al vanmorgen, waar is jullie verhaal gebleven :-(
Maar gelukkig hebben we nu weer wat te lezen.
Zo te zien gaat het bij jullie allemaal prima, mensen van het goeie leven ;-)

Groetekes Job en Snien

Maurice H

Hebben jullie bij de Congo River Rapids ook andere mensen nat kunnen spuiten voor een quarter...? :-)

Sheikra en Montu zijn vet!