Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 21 Blizzard Beach en Florida Mall

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, dat hadden we wel verdient na weer een paar vroege dagen. Daarna een lekker ontbijtje gemaakt met spek en eieren. Om 10:00 uur zijn we aangereden naar Blizzard Beach, dit is een waterpark van Disney en is aangekleed als een ski oord. Aangekomen was het al behoorlijk druk, maar gelukkig nog een plekje in de schaduw kunnen vinden. We hebben alweer een paar hete dagen achter de rug. Gelukkig is de luchtvochtigheid na maandag wat gedaald, dat maakt het meteen een stuk minder drukkend.

We zijn meteen wat glijbanen gaan doen, waar het niet al te druk was. Bij glijbaan de Double Dipper genaamd was het wel druk en hebben we een tijdje moeten wachten. De glijbaan was wel erg leuk, je zit in een band en wordt aan het begin van de buis tegengehouden door een drempel, zodat je niet naar beneden kunt. Zodra ze die drempel laten zakken begint het feest, je gaat een stukje best hard naar beneden, dan weer een stuk recht en dan komt de echte helling. Er wordt een tijd bijgehouden hoe snel je beneden bent (Karen 05:75 seconden en Kay 05:63 seconden).

In Blizzard Beach hebben ze een hele grote Lazy River waar we in zijn gegaan, maar hij was zo Lazy dat we snel weer uitgestapt zijn. Nog even in het golfslagbad, wat zeeeerrr ondiep was, dus maar even gaan liggen. Ik ben wat gaan lezen en Kay is de echt ruige glijbanen gaan doen. De Slush Gusher is een baan waar je met wat heuvel flink hard naar beneden gaat. Zo hard dat je op het laatst de baan niet eens meer raakt. Daarna heeft Kay de Summit Plummit gedaan een hele hoge glijbaan. Deze is twaalf verdiepingen hoog en je gaat met meer dan 90 kilometer per uur naar onder toe. Als je bovenaan staat kun je alle parken van Disney zien.

Rond half vier waren we thuis en hebben we even gedoucht. Daarna zijn we naar de Florida Mall geweest, dit is een groot gebouw met allemaal winkels en eettentjes. Een beetje als het Trefcenter in Venlo, maar zo groot dat je er verwaalt. Nog wat kleren gekocht en wat gegeten in de Food court. Tegen acht uur zijn we naar huis gereden en op de bank geploft. Nog even lekker chillen, want morgen wordt het een hele vroege..... SEE YOU!!