Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 20 Universal Island of Advenure

Good morning all... Gisteren hadden we Universal Studios gedaan vandaag was Universal Island of Adventure aan de beurt. Na een kort ritje kwamen we aan in de parkeergarage en guess what we stonden weer in dezelfde rij als gisteren. Meteen naar het park gelopen, zodat Kay meteen The Incredible Hulk Coaster kon gaan doen. Was maar 5 minuten wachttijd, dus hij was zo aan de beurt. In deze achtbaan wordt je afgeschoten en ga je meteen in een krul naar de eerste looping. Een snelle achtbaan met veel loopings en veel gebrul van de Hulk.

Na de Hulk zijn we doorgelopen naar The Amazing Adventures of Spider-Man (5 minuten wachttijd), dit is een 3D ride en wederom erg mooi gemaakt. Je zit met een aantal mensen in een karretje en er wordt een 3D film afgespeeld die erg goed in elkaar zit. Het karretje gaat alle kanten op als je wordt beschoten met vuurballen door de slechteriken. Erg goed dus.

Tijd voor een wildwaterbaan, dus op naar Dudley Do-Right's Ripsaw Falls, wederom 5 minuten wachttijd (is er dan niemand in het park!!!!) dus meteen het bootje in. We zaten alleen in het bootje, dat al snel een hellinkje afging waarbij we meteen NAT waren. Daarna weer een bergje omhoog en hop in het donker een flink stuk omlaag, zeik nat, en we dachten zo de grote berg zijn we al af... NOT, die moest nog komen, dus nog een flink stuk omhoog en toen... naar beneden een hobbel en nog een keer naar beneden. Lachen, ZEIK NAT, nog steeds lachen!

Aangezien we toch nat waren zijn we maar naar het Jurassic Park gedeelte gelopen. Erg mooi gemaakt ook met het wel bekende deuntje als je Jurassic Park inloopt. Meteen maar even met T-Rex op de foto, ben ik blij dat hij uitgestorven is. We zijn doorgelopen naar Jurassic park River Adventure, jep weer een waterbaan ggnnnaaa. Met een groot aantal mensen ga je in een boot, waarna je door de poorten van Jurassic Park vaart. Weer het bekende deuntje en meteen zie je een grote dinosaurus een met zo'n lange nek (ben de naam even kwijt). Je vaart verder en komt bij de Stegosaurus en nog een aantal dino's. Dan gaat het bootje natuurlijk de verkeerde kant op en vaar je het Raptor reservaat in (de Raptors zijn net losgebroken). Onderweg kom je een aangevreten boot tegen en wat kleine Raptors die wat kleren opeten. De boot gaat een donkere loods binnen, net bij de ingang valt er nog een kist bijna op de boot. In de loods hoor je de Raptors rennen en zie je ze een weg banen richting boot. De boot vaart een grote helling op en wie staat daar bovenaan de helling... right T-Rex. Net voordat hij je kan pakken ga je met een rotvaart naar beneden en weer NAT.

Nog een waterbaan te gaan, dus op naar Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges, wachttijd....... Juist 5 minuten (bij Jurassic Park trouwens ook). In deze waterbaan zit je met maximaal 12 personen in een ronde raft en gaat de waterbaan in. Hots klots meteen een grote hoos water in de boot en nog natter dan we al waren. Helaas (wij vonden van niet) was dit pas het begin, niemand wordt gespaard in deze waterbaan, dus er wordt vrolijk met water gegooid, geschoten en zet maar lekker de kraan open. Een keer of drie ga je een waterkolk in en bots tegen de wand op, dit betekend een grote hoos water in de raft en een natte bibs. Echt een lachen waterbaan, die hebben we dus ook twee keer gedaan. Zo leuk die mensen die denken dat ze op de JUISTE plaats zitten... NOT ggnnaa. Nogmaals je wordt dus zeiknat, broek nat, shirt nat en onderbroek nat, thank god dat het hier altijd warm is.

Terug gelopen naar Jurassic Park en even in het Discovery Center gaan kijken waar wat skeletten stonden en waar je wat educatieve spellen kon doen. Toen we naar buiten liepen zijn we even aan het water gaan kijken en wat kwamen we toen tegen.. een eekhoorntje. Nu denken jullie wat is hier zo bijzonder aan... nou de eekhoorntjes in Florida zijn heel tam, dus ik heb snel een Twinkie (dit is een cakeje met vulling) uit de tas gepakt. Op mijn hurken gaan zitten en klakken maar, daar kwam hij of zij aan gerent. Heel voorzichtig pakt hij/zij het stukje cake en begon lekker te smullen. Kay heeft hem zelf bijna kunnen aaien. Nog een paar stukjes cake en daar was onze eigen animal encounter voor vandaag, kei gaaf.

Het was bijna elf uur en we liepen langs Poseidon's Fury, die bijna begon. Dit is een combinatie van live show met licht en geluid en beeld middels lasers. Je komt in een ruimte waar een gids een spreuk opleest waardoor de slechterik wordt ontwaakt. Alleen met de drietand van Poseidon kan de gids iedereen uit de grot krijgen. Zo gezegd zo gedaan, de drietand is gevonden en de slechterik wil hem afpakken, zodat hij Poseidon voorgoed kan uitschakelen. Poseidon ontwaak, doordat de gids de drietand terug geeft. Een gevecht ontstaat en de slechterik delft het onderspit.

Zo half 12 en we hadden het hele park al gehad, wat fijn dat die mensen allemaal naar andere parken gaan.. Nog maar een keer in de Jurassic Park River Adventure en daarna even wat eten. Wat winkeltjes gekeken en in de Arcade hal wat spelletjes gedaan. Nog wat rondgelopen en toen zagen we dat de 8th Voyage of Sindbad Stunt Show bijna begon. Duurde nog wel even, dus even langs het Harry Potter gedeelte gelopen, dit is nog niet open voor het publiek het wordt 18 juni geopend. We zagen dat er wat mensen bij Universal bij de Dueling Dragons stonden, dit is een achtbaan die Kay graag wilde doen. Hij was nog niet open maar ging vandaag wel nog open. Weer verder gelopen en toen zagen we dat hij een testrit maakt. Terug gelopen en toen was hij open.

Dueling Dragons is een of eigenlijk twee achtbanen, een blauwe en een rode. Op verschillende punten in de rit kom je de andere achtbaan tegen en scheren ze langs elkaar of komen ze recht op elkaar af waarna ze afdraaien in een looping. Kay heeft eerst de blauwe baan gedaan, daarna was het tijd voor Sindbad. Een leuke show met veel actie, humor, gevechten, vuur en wederom een slechterik die het loodje legt. Na Sindbad is Kay nog een keer in de rode achtbaan gegaan en toen zijn we naar huis gegaan.

Thuis nog lekker gezwommen en in de zon gelegen. Even gedoucht en daarna bij ons favoriete restaurant TGI Fridays gegeten. Het was weer erg lekker en we zaten weer VOL. Bij TGI hebben ze ook een foto van ons gemaakt, deze was heel leuk, dus we hebben hem gekocht. Nog even verslagje typen, fotootjes plaatsen en slapen. SEE YOU!!