Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 19 Universal Studios

Kay was blij vanmorgen, want eindelijk gingen we naar ‘zijn' parken. Universal Studios was aan de beurt, dit ligt op een half uurtje rijden van ons huis. We zijn rond kwart over acht vertrokken en waren dus mooi op tijd in het park. Even wat foto's gemaakt bij de ingang, tassen controle door en het park in. Meteen naar de Hollywood Rip Ride Rockit gelopen, hier wilde Kay graag in, dit is een achtbaan die 90 graden omhoog gaat en dan een aantal loops en kurkentrekkers maakt. Hij was te gek zei Kay.

Na de achtbaan doorgelopen naar de Revenge of the Mummy, ook een achtbaan voornamelijk in het donker. Tas in een kluisje gedaan en hop naar binnen, we waren meteen aan de beurt. De hele entourage was weer erg mooi en het ging er nog behoorlijk wild aan toe in de achtbaan. Daarna zijn we doorgelopen naar wat attracties achteraan in het park. Hier was het nog wat rustiger, dus meteen maar in The Simpsons Ride gegaan aangezien Kay behoorlijk fan is. The Simpsons is een gesimuleerde achtbaan, die er behoorlijk ruig aan toe gaat. De film die ze draaien is erg vet, maar toen we er uit kwamen hadden allebei zoiets van mmwwwhhaa beetje misselijk.

Men in Black lag langs the Simpsons, dus die ook maar meteen meegepakt. Hier ga je met een karretje door allerlei straatjes waar aliens zitten en waar je dan op moet schieten. Na Men in Black zijn we maar meteen doorgelopen naar Jaws, deze was inmiddels ook open. Je gaat met een heel stel mensen in een boot en op verschillende punten duikt Jaws ineens op. Het wordt allemaal wat spannender gemaakt door een kapitein die mee vaart op de boot.

Aangezien we vanmorgen geen koffie hadden gedronken zijn we naar Starbucks gegaan. Allebei een heerlijke Cafe Late gedronken, Kay had er een met kaneel en een heerlijke koek erbij. Na de koffie zijn we naar Disaster gelopen. 30 Minuten wachten moet kunnen, maar na een tijdje zat er nog geen enkele beweging in de rij, dus die doen we dan later maar. Dan gaan we maar naar Twister, hier waren we zo aan de beurt. Bij Twister laten ze je ervaren hoe een tornado er aan toe gaat. Mooi gemaakt, alleen hadden wij het heftiger verwacht.

Universal heeft ook een show met dieren genaamd Animal Actors on Location. Hier laten ze zien hoe ze de dieren die in verschillende films spelen trainen. Wederom een leuke show en knap hoe ze de dieren dit alles aangeleerd krijgen. Vooraan in het park waren nog twee attracties die we niet gedaan hadden, dus op naar Jimmy Neutron's Nicktoon Blast. Wederom een simulatie, maar gelukkig minder heftig als the Simpsons. Daarna naar Shrek 4D gegaan, waar een stukje film wordt vertoont waar de vorige film is opgehouden. Het is 4D en dit houdt in dat je niet alleen 3D beeld hebt maar ook beweging in de stoel waar je op zit, water effect en wind. Wederom leuk oet d'n aek gedreijt.

We wilde naar Terminator 2 3D gaan, maar de volgende show starte pas om half 4, dus eerst maar wat eten. Samen wat kipnugets en uienringen gegeten en een grote cola erbij. Na het eten liepen we voorbij de Horror Make-up show, die bijna ging beginnen. Dus hop naar binnen en vast op de foto met een raptor uit Jurassic Park en Chucky even op de foto gezet (wat is het toch een eng mannetje). Toen we in de rij stonden duwde iemand zijn hand in mijn zij, ik dacht Kay laat dat nu, dus ik draai me om staat er een oud vrouwtje achter me met een bebloede horror hand. Ooohhh dat was het geschreeuw wat we al een paar keer hoorde. Ik heb niet geschreeuw, die vrouw zal wel gedacht hebben wat kijkt die stom...

De show zelf was erg grappig, er werd een vrouw uit het publiek gehaald waar ze de arm van wilde afsnijden. Dit wilde ze natuurlijk niet logisch, maar het was allemaal nep, dus fake bloed en een mes waar automatisch een boog in komt die over je arm valt. Op het laatst kreeg dezelfde vrouw een vest aan waar ze stroom op gingen zetten, zodat ze een pop kon laten bewegen. Uiteindelijk mocht ze met de pop en de host van de show op de foto. De pop bleek geen pop en begon te schreeuwen en rond te rennen, de vrouw schrok zich rot.... LACHEN dit was de grappigste show tot nu toe...

Kay wilde nog een keer in de Rip Ride Rockit, dus hij is via de single riders lane gegaan. Helaas duurde ook dit erg lang. Ik heb in de tussentijd met een vrouw uit Engeland zitten te praten, die ook niet zo'n fan was van achtbanen. De enige achtbaan die ze leuk vond was de Rockin Rollercoaster waar ik ook in ben geweest, wel grappig dat ze er hetzelfde over dacht als ik.

Na de achtbaan konden we dan eindelijk naar Terminator 2 3D, wederom een 3D film met daarbij een live optreden. Erg vet gedaan allemaal alsof je er middenin zit. Zo wat hebben we nog niet gedaan... ET Phone home. Die ook nog maar even er achteraan. Je gaat hier, je raad het al, ET naar huis brengen. Je zit een gondel waar allemaal fietsjes op zijn gemaakt en gaat zo door het bos waar iedereen ET zoekt, dan over de stad en uiteindelijk beland je in de wereld waar ET woont.

Last but not least DISASTER... toen we aankwamen was de wachttijd 30 minuten, maar we wilde hem toch doen. Toen we net in de rij stonden mocht iedereen naar binnen, hadden wij weer geluk. Er werden weer mensen uit het publiek gevraagd om mee te spelen in de film. In het eerste gedeelte worden deze stukjes opgenomen. Op het laatst moet iedereen in een soort metro, eenmaal in de metro komt er kortsluiting met brand. Een overstroming en het plafon zakt in waardoor er een vrachtwagen op de metro af dendert. Daarna wordt je nog geramd door een ontspoorde trein.

Zo dat was met het dagje wel weer, veel gedaan en veel gezien. Aangezien we nog moesten eten hebben we dit bij het Hard Rock Cafe gedaan, dit is het grootste Cafe van de wereld. Erg cool met veel mooie dingen aan de muur. Lekker gegeten en met een voldaan gevoel terug naar huis en naar bed. SEE YOU!!

Snien en Job

Jeetje, wat doen jullie toch veel daar, hebben jullie wel vakantie?? Lijkt me dat jullie echt gesloopt zijn iedere dag of valt dat wel mee?
Maar wel leuk om mee te maken allemaal!

X