Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 18 Seaworld - Old Town

Aan het tijdstip waarop we naar bed gaan kan het niet liggen, maar we zijn 's morgens nog zo moe, dat zal waarschijnlijk van de hoge temperaturen en de hoge luchtvochtigheid komen. Het is dagelijks rond de 35 raden met een luchtvochtigheid van 95% of meer. Gelukkig hebben we dan weer een leuke dag in het vooruitzicht en zijn we zo uit bed.

Vandaag zijn we voor de tweede keer naar Seaworld gegaan om af temaken wat we gisteren niet meer gedaan hadden. We zijn meteen doorgerend naar de Journey of Atlantis, dit is een wildwaterbaan. Jezus daar maak je een flinke val naar beneden, er leuk om de foto's dan te zien, vooral mijn gezicht. Alsof ik 87 spoken heb gezien!! De wildwaterbaan maakt nog plaats voor achtbaan, wat we dus niet verwacht hadden. Erg nat zijn we niet geworden, jammer...

Meteen daarna is Kay nog een keer in de Kraken (achtbaan) gegaan. Ik durfde toch niet, gek he, de achtbaan in het donker ging kei goed. Volgens mij moet ik het gewoon niet zien, terwijl een mens normaal bang is voor het onbekende, vind ik dat beter. Om 10:00 uur begon de eerste dolfijnen en walvissen show, dus op naar het stadion. Blue Horizons is een erg mooie show en wat kunnen die dolfijnen springen zeg, het waren bottlenosse dolphin de ons welbekende flippers. Tussendoor hebben ze nog een gedeelte met acrobatiek met daarbij weer een act waar ze met allerlei salto's van de duikplank afspringen.

Dan is het natuurlijk tijd voor de slechteriken en laten ze een hele mooie zwarte walvis in het basin. Ook die kan mooie salto's maken en een van de trainers gaat op zijn rug staan en racet door het water. Op het laatst komen alle dolfijnen in het basin en worden er nog flink wat kunsten vertoont, vliegen er papagaaien over en vliegt de hoofdrol speelster nog een keer door de lucht. The end!

We zijn bij het pinguïn gedeelte even wat spelletjes gaan doen. Je moet dan ballen gooien en als hij in een gekleurd gat blijft hangen heb je prijs. Wij hadden geen prijs, dus straks nog maar een keer. Op naar het zeeleeuwen en otter stadium voor de show van Clyde & Seamore. Een leuke grappig show waar een soort van mimespeler de boel vast opwarmt door de binnen komende mensen voor de gek te houden. De show zelf gaat over een piraat die een zeeleeuw heeft Seamore en een meisje dat weg wil van het eiland en ook een zeeleeuw heeft Clyde. De kapitein van het schip wil de schat hebben en laat deze zoeken door het meisje en zijn knecht. Tijdens deze zoektocht gebeuren er allerlei grappige dingen, zoals een otter die er steeds met de kaart vandoor gaat en een man uit het publiek mag ergens mee helpen. Daarna mag hij met Clyde op de foto, Clyde zit achter de man in het water en maakt hem helemaal nat.

In Seaworld hebben ze ook een manatee rescue, daar zijn we even gaan kijken. Manatee's zijn zeekoeien, die in ondiep water over de bodem grazen. Het zijn hele vriendelijke beesten, ze kijken heel gemoedelijk uit hun kleine oogjes. En groot niet normaal. Er was een moeder met een kalf, het kalf hielt zich vast aan de flipper van de moeder. Hij had niet zo'n zin om zelf te zwemmen. Nog even langs de alligators gelopen, maar deze waren natuurlijk niets vergeleken met onze live alligators in de Everglades. We hebben nog een kijkje genomen bij de haaien, je gaat hier onder een grote koepel door waar heel veel haaien zwemmen. Ook de pinguïns mochten we niet vergeten, ja je hebt heel wat dieren in Seaworld.

De laatste show die we gedaan hebben was Pet's Ahoy. Een hele leuk show met honden, katten, een rat en een varkentje. Ze vertoonde een aantal kunstjes met hun trainers, maar ook een hele act zonder hun trainers. Verschillende honden en katten opende allerlei deurtjes e.d. waar dan weer andere dieren uit kwamen. Zo sprongen een witte en een zwarte kat in een stappen banden, waarop er een aantal zwart-witte katten uit sprongen. Heel erg leuk gedaan. En wat leuk is om te weten, al deze dieren komen uit een asiel en worden dan getraint voor de show. Zo krijgen ook zij een tweede kans.

Er was nog een attractie die we niet gedaan hadden namelijk Wild Arctic, hier ga je met een helikopter (simulator) naar de Wild Arctic basis. Op de basis kun je beluga dolfijnen, ijsberen en walrussen bekijken. Het was er ook echt koud, wel lekker, maar als je dan buiten komt... DOING!! Kay wilde nog een keer in de Manta (achtbaan), hier was het niet zo druk. Ik ben er onder gaan staan om een foto te maken. De karretjes kwamen heel vaak voorbij maar zonder Kay en meestal zonder überhaupt iemand erin. Mijn vermoede werd werkelijkheid, de achtbaan was stuk, jammer. Gelukkig had Kay de achtbaan gisteren al twee keer gedaan.

Dan gaan we nog maar even de stingray's aaien. Het zijn echt hele leuke beesten, ze voelen heel glad en ook een beetje snotterig. Toen we besloten hadden om naar huis te gaan zagen we dat het voeder tijd was bij de dolfijnen. Ach zullen we dan nog maar een keer... Nog een keer de dolfijnen gevoerd, wat zijn ze toch leuk. Bij de giftshop een paar souvenirtjes gekocht en naar de auto. Eenmaal thuis even gaan liggen en toen waren we allebei zo vertrokken. Na ons tukje zijn we naar Old Town gereden, dit is een zooitje bij elkaar geraapte winkeltjes, attracties en game zones. Wel lachen, maar niks bijzonders. Aangezien we dachten dat we hier ook iets konden eten hadden we dit nog niet gedaan. De eettentjes die we daar tegen kwamen, deed ons bij de aanblik al buikpijn krijgen. Gelukkig (of niet) was er een Burger King, dan daar maar wat eten bij gebrek aan beter. Nu weer lekker slapen, dit wordt een drukke week met weer veel parken. SEE YOU!!