Kay & Karen reizen door Amerika

Dag 17 Aquatica en Seaworld

Zo vandaag hebben we weer veel gedaan. 's Morgens zag het er niet zo veelbelovend uit, maar we zijn toch maar naar Aquatica gegaan het waterpark van Seaworld. Binnen een plaatsje opgezocht met een parasolletje voor het geval de zon toch nog ging schijnen (dit is meestal wel het geval) en op naar de glijbanen. Eerst hebben we een aantal glijbanen gedaan met een raft. De eerste was voor twee personen de andere zat je alleen in een raft. Daarna zijn we naar de Dolphin Plunge gegaan, dit is een glijbaan zonder raft en hier ga je door het basin van een aantal dolfijnen. Het is een kleine dolfijnsoort die een beetje aan een orka doet denken, ze zijn namelijk zwart-wit. Leuke beestjes om te zien.

Kay is nog van een glijbaan geweest waar je met een raft in een ton terecht komt. Toen hij daar uit kwam zijn we direct verder gegaan in de Loggerhead Lane. Een baan waar je lekker rond dobbert op een raft en onder aquariums doorgaat. Tijd voor de familie glijbanen, dit zijn grote glijbanen waar je met een grote raft in gaat. De eerste baan, de groene, ging hard naar beneden met een paar flinke hobbels een erg leuke baan. De tweede, de blauwe, ging met allerlei bochten, deze was ook leuk. De groene vonden we het leukste en die hebben we dan ook nog een keer gedaan.

Er was nog een baan waar je op je buik vanaf moest op een matje, deze heeft Kay nog gedaan. De rustige waterbaan hadden we gehad nu nog de wat wildere baan, deze was natuurlijk veel leuker. Veel mensen droegen hierin een zwemvest. Je moest wel een hele slechte zwemmer zijn wou je daar in verdrinken, maar alles voor de veiligheid hier. Je wilt niet weten hoeveel lifeguards hier de hele dag uit hun neus zitten te.... Nog even het golfslagbad meegepakt en toen maar even gaan zitten.

Zo we hadden in twee uurtjes tijd het hele park gehad. Het was ook erg rustig, omdat de zon nog niet scheen, ideale dagen om naar een waterpark te gaan blijkt wel. Aan de temperatuur kon het niet liggen, want het was 31 graden met een luchtvochtigheid van 96% ( continu zweten dus ). OH wat we gisteren trouwens zijn vergeten te melden: we hebben gisteren dus voor het eerst de 100 graden fahrenheit gehaald, dit komt neer op 38 graden. ZWETEN!!

Aangezien we het park wel gezien hadden en ons ijsje ophadden zijn we met de shuttle naar Seaworld gegaan. Konden we daar vast wat dingetje doen en wat we overhouden doen we dan morgen. Eenmaal binnen zijn we meteen doorgelopen naar de orka show Shamu Believe. Een mooie show met orka's (duhhhh), die sprongen, mensen nat spetterde, veel visjes aten en heel groot waren. Althans eentje was heel groot, de rest wat kleiner. Na de show van Shamu liepen we langs het Nautillus Theater waar de show A'Lure The Call of the Ocean net begon. Hier maar eventjes naar binnen gegaan. Ook weer een erg mooie show met veel acrobatiek, dans en licht- en geluidseffecten.

Toen was het tijd voor wat actie, op naar de Journey to Atlantis een wildwaterbaan. Helaas was de wachttijd hier een uur, dus die hebben we maar even overgeslagen. Op naar de Kraken een achtbaan, hier was maar 5 minuten wachttijd, dus Kay is er meteen ingegaan. Ik heb nog even gewacht, misschien ben ik er morgen klaar voor ;) Daarna was de Manta aan de beurt, ook een achtbaan waar je in ligt. Kay is hier in gegaan en ik ben toen in het aquarium gaan kijken. Eenmaal buiten nog geen Kay, dan maar even wachten. Na een dik half uur nog geen Kay, zou ik hem zijn misgelopen? Heej wie zit daar in de Manta, dat is Kay!! Hij was er de eerste keer zo snel weer uit en ik was nog niet uit het aquarium, dat hij nog een keer gegaan is. Alleen was de wachttijd ineens iets langer.

Het was weer een behoorlijk hete dag, dus om half vier zijn we naar de uitgang gelopen. Ineens begon het te regenen, maar echt verkoeling gaf dit niet. Op de terugweg nog even bij de Public wat boodschappen gedaan, want we wilde 's avonds BBQ-en. Lekker fruit gesneden en wat groeten klaar gemaakt. Kay het vlees op de BBQ, stokbrood erbij en smullen maar. Heerlijk gegeten, daarna even in de douche en hop op de bank. Het is tenslotte zondag, morgen gaan we dus nog een keer naar Seaworld. Het vervolg horen jullie morgen. SEE YOU!!